Деда Мраз ове године није доносио играчке само за децу, јер су кидалти наводно доносе око 9 милијарди долара годишње индустрији играчака, што чини 25 процената укупне продаје играчака у 2022.
Миленијалци, међу којима има доста кидалта, више су фокусирани на каријеру и слободно време, него на стварање породице. Слободно време користе за игру а куповином играчака за себе, ови одрасли људи створили су нови тренд који су, усред пада наталитета, одлично искористиле компаније за производњу играчака .
Основа покрета кидалт су миленијалци (генерација рођених од 1981. до 1996. године). Миленијалци спорије оснивају сопствене породице, одлажу или се уздржавају од брака, а већа је и вероватноћа да ће дуже живети са родитељима. Стручњаци сматрају да је то због чињенице да дају приоритет каријери и слободном времену, него на стварање породице. А парови који желе да постану родитељи, бирају да имају само једно дете. Магазин "Парентс" (Parents), назвао је овај тренд "једно и готово". Неки то подржавају како би се избегла пренасељеност Земље, али већина ових родитеља само жели да има више времена за себе и своје хобије.
Зашто одрасли купују играчке
По мишљењу политиколога Екатерине Шулман, људи живе дуже, дуже остају друштвено активни, па је тиме њихов период детињства и адолесценције продужен. Још у претпрошлом веку, тридесетогодишња особа се сматрала зрелом, а сада се сматра веома младом, готово тинејџером.
Како адолесценција сада траје деценијама, људи касније оснивају породице и имају мање деце, и у складу с тим, остаје им више времена за хобије и интересовања, које би одрасли у прошлости сматрали "неприкладним" и "неозбиљним". Одрасли раније нису имали много времена за забаву и играње.
Наравно, играчке за себе не купују само одрасли без деце. Истраживање "Удружења играчака" из 2021. године, показало је пораст броја особа старијих од 18 година које купује играчке како би унели мало радости у своје животе.
Током пандемије, играчке су служиле одраслима као средство за бекство од реалности. Овај тренд мотивише брендове да производе играчке намењене купцима старијим од 18 година, као што су електрични тротинети без ограничења брзине и тежине, "Лего" сетови за одрасле или колекционарске "Барби" лутке, вредне више од 100 долара.
Шта кидалти купују и зашто
Лутке и прибор за њих. Откривено је да лутке воле и одрасли и деца оба пола.
Конструктори привлаче и физички младе и људе "младе у срцу". Одрасли имају тенденцију да купују сложеније и скупље моделе, због чега компаније за производњу конструкторских сетова производе лимитиране серије како би задовољиле жељу купаца за ексклузивношћу.
Слагалице су одувек биле безвременска категорија производа чија је продаја нагло порасла током пандемије. Чак и када се свет вратио старом ритму рада, многи одрасли се и даље окрећу друштвеним играма и слагалицама како би се поново повезали са породицом и пријатељима. Некима од њих ово је облик "дигиталне детоксикације" (уздржавање од употребе дигиталних уређаја као што су то паметни телефони, рачунари и социјалне мреже).
Фигуре суперхероја и пропратна опрема за њих. "Ратови звезда", "Марвелови" јунаци и "Ди-Си" франшизе не престају да снимају нове филмове, па ће продаја играчака везаних за њих наставити да расте. Такве куповине помажу кидалтима да оживе своја сећања из детињства. Неки мотивишу своју децу да заједно уживају у игри са омиљеним суперхеројима.
Видео игрице. Значајно је порастао проценат одраслих који време проводе играјући онлајн игрице, кажу статистике. Компанија "Медиаскоп" (Media Scope) је открила да 69 посто људи старости од 12 до 64 године макар повремено игра видео игрице.
Носталгија и чежња за прошлошћу кидалта, није једини фактор који утиче на куповину играчака. Све више је доказа да помаже помаже у суочавању са стресом и анксиозношћу. Друштвене мреже и онлајн куповина олакшавају одраслима потрагу за играчкама чиме се уједно и смањује потенцијални осећај срамоте повезану са њиховом куповином, што такође доприноси тренду.