Припадници генерације Зед чешће него миленијалци посећују кафиће и ресторане и троше новац на све активности које се тичу уживања и провода, говоре подаци руске истраживачке агенције СберТаргет.
Тако у Москви, млади људи плаћају забавне услуге (биоскоп, позоришта...) 87 одсто чешће, при чему је просечан износ рачуна код њих приближно пола износа у односу на миленијалце. Миленијалци, с друге стране, преферирају скупљу забаву, али је себи омогућавају ређе. Такође, у поређењу са миленијалцима, припадници генерације Зед спремније троше новац на услуге у области лепоте и спорта - у овим категоријама њихова потрошња је 4-14 одсто већа, у зависности од региона.
Чешће "шопингују" у односу на претходне генерације
У продавницама, генерација Зед иду у чешће куповине него што формирају дугорочне залихе: просечан износ у овој категорији износи око 500 рубаља (око 750 динара). Сличне вредности карактеришу категорију "производи за домаћинство", која заједно са прехрамбеним производима заузима треће место по величини просечног рачуна. На другом месту су куповине електронике, ауто-делова, лекова и дечјих производа - у овим сегментима млади у просеку троше око хиљаду рубаља (око 1.500 динара) по куповини.
Мода им је јако битна
Посебно се издваја модни моменат, који остаје најскупља категорија код млађег становништва. Просечан износ по куповини одеће, обуће или аксесоара код генерације Зед износи око 3.000 рубаља (око 4500 динара). Потрошња овог генерацијског сегмента чини 8,7 одсто укупног руског модног тржишта, а они обављају 12 одсто свих куповина одеће, обуће и аксесоара.
Истраживање се базира на агрегираним и анонимним подацима појединаца о плаћању производа и услуга од јануара 2024. до септембра 2025. године за целокупно становништво Русије, као и за становнике Москве и Санкт Петербурга, пише Газета.
Друга истраживања указују да су припадници генерације Зед добри у зарађивању новца и његовом инвестирању у добре финансијске алате, али кад је реч о његовом трошењу догађа се да троше чак и више него што зарађују и тиме у великој мери редефинишу појам просечног потрошача.