Деда Мраз је полетeо са Северног пола, а рута је пролазила изнад различитих земаља и градова. Његово превозно средство, санке носиле су симболични регистрациони број "Хо-хо-хо" и летеле су брзином од око 315 километара на час.
Ових дана, он је посетио Русију у оквиру свог јубиларног, 70. божићног путовања и том приликом је прелетео Чукотку, Далеки исток, Сибир и Урал, а обишао је и европски део земље. Међу градовима које је посетио наводе се Јакутск, Јекатеринбург, Волгоград, Санкт Петербург и Москва.
"Лет почиње сваке године 23. децембра, када Деда Мраз припрема своје ирвасе и тестира санке. Користимо мало посебне божићне магије да пратимо лет", наводи се на поменутој платформи за праћење летова.
Запрега традиционално се састоји од девет ирваса, на челу са Рудолфом. Као "гориво" служи се сено, шаргарепе и овсене пахуљице. Дужина чаробних санки еквивалентна је дужини 75 шећерних штапића, односно 150 бомбона, док је њихова ширина једнака 40 штапића или 80 бомбона. Висина санки износи 55 шећерних штапића или 110 бомбона, а тежина при полетању достиже 75 хиљада желе-бомбона.
Како је настао овај занимљиви пројекат
Забавни пројекат NORAD Tracks Santa ("NORAD прати Деда Мраза") покренут је 1955. године и, како се истиче, настао је на основу стварног догађаја. Један велики америчка робна кућа позвала је децу да путем рекламе телефоном контактирају Деда Мраза, али је у огласу направљена грешка. Због те омашке, на позиве деце уместо Дедa Mраза морао је да одговара директор оперативног одељења Континенталне команде противваздушне одбране.
Од тада се сваке године уочи Божића у бази Ратног ваздухопловства у Колораду "прати" божићно путовање Деда Мраза. За то се користе четири система надзора - сателите, радаре, војне авионе (у ваздушном простору САД и Канаде) и специјалне "Санта камере", које преносе видео-снимке на Јутјубу. Радари се при томе оријентишу према треперавом црвеном носу вође запреге, ирваса Рудолфа, а војницима Америке и Канаде у одговарању на позиве деце помажу волонтери, пише РБК.