Аустралијски инфлуенсери на Јутјубу, ТикТоку и Инстаграму и другим апликацијама су у центру велике истраге, започете због стотине негативних рецензија њихових пратилаца. Наводно, многи су се жалили да производи, које су ове личности пласирале, нису деловали како је ''требало'', то јест како им је инфлуенсер описао и представио, наводећи их на куповину.
Многи налози који се баве путовањима, родитељством, лепотом и сличним садржајем су критиковани због прећуткивања зараде од спонзора, чије су услуге промовисали. Сличан случај се недавно десио у Америци, када је звезда Ким Кардашијан оптужена за промовисање крипто валута, без напомињања да је била плаћена за ту рекламу.
Побуна пратилаца и муштерија против неискреног маркетинга је покренула нови тренд де-инфлуенсинга, који подстиче престанак куповине услуга и производа које препоручују популарне личности на интернету.
Многи корисници ТикТока се придружују тренду, описујући да рекламирање одређеног стила живота постоји само зарад профита, као и да већина ствари и идеја које се пласирају не доносе очекиване ефекте. Поред тога, с обзиром да колективна еколошка свест расте из дана у дан, тренд подстиче и ''спорију'' куповину, то јест пажљиво премишљање пре импулсивног шопинга.
''Нису ти потребни производи дса ти реше проблеме које ниси ни знао да имаш до пре тридесет секунди,'' пише један корисник ТикТока.
''Није ти потребно још једно руменило да се осећаш боље'', ''Ако ти производи које до сада користиш одговарају и ниси их потрошио, није потребно куповати нове,'' додаје још неколико корисника.
Де-инфлуенсинг је добар почетак за промену у савременом маркетингу и постепеном одбијању ''култа познатих'', то јест слепом веровању и обожавању свега што славне личности раде, говоре и препоруче.
Ипак, инфлуенсерски маркетинг је и даље изузетно ефикасан у свету. Многи сумњају да ће се брзо угасити, али ако публика буде одлучнија у захтевању потпуне искрености, претпоставља се да ће рад инфлуенсера морати да се прилагоди новим системима.