Према истраживању "Вајзвотера" (Wisevoter), може се тврдити да су неке нације глупље од других из разних разлога. Они су своје истраживање објаснили разликама у образовним могућностима и приступу квалитетној настави које могу довести до разлика у знању и вештинама међу земаљама. Тамо где је образовни систем недовољно финансиран или где постоје ограничени ресурси, биће нижи резултати на тестовима, услед неадекватног образовања.
Такође, сматрају они, културне вредности у одређеним државама, могу обесхрабрити радозналост и истраживање, што би такође могло допринети укупном нижем нивоу интелигенције.
Још један фактор који условљава лоше резултате може бити непостојање правилне дијагнозе и лечење когнитивних поремећаја (као део менталног здравља широм света), такође могу ограничити потенцијал за интелектуални раст.
Сиромаштво је још једна категорија коју су користили као филтер који у великој мери утиче на приступ могућностима вишег образовања, пре свега на факултетима. Недовољно материјалних средстава и услова за живот, доводи до свеукупно нижег основног нивоа знања у поређењу са другим земљама са више расположивих ресурса.
На списку "најглупљих земаља", Русија је стошездесета са просечним квоцијентом интелигенције 96,29. Квоцијент интелигенције Руса стално расте последњих година, вероватно због побољшане исхране и приступа образовању за децу, као и повећане свести о когнитивном развоју, наводе истраживачи.
Србија се према овом истраживању налази на 136. месту листе наглупљих земаља, са просечним квоцијентом интелигенције 89,6. Краси нас 98 посто писмености, па смо имајући тај податак у виду, на 67. месту по писмености.
САД су 166. на листи најглупљих земља, а просечан квоцијент интелигенције им је 97,43. У САД деца са вишим социоекономским пореклом имају тенденцију да постижу боље резултате на тестовима интелигенције од деце из нижег социоекономског сталежа, због боље могућности за образовање.
За разлику од њих, Кина је на 189. месту са процењеним квоцијентом интелигенције 104,1. Објашњење овог високог резултата, је "ригорозни образовни систем у земљи, где се ученици подучавају на високо структурисан и дисциплинован начин који наглашава памћење и јаке аналитичке вештине", наводе истраживачи. Ипак, "најпаметнија" земља на свету је Јапан, са просечним КИ од 106,48.
Наши суседи имају шаренолике резултате, БиХ су на 129.месту листе, Македонци на 91. а Хрвати на 158. месту.