Радници генерације Зед руше границе на радном месту тежећи већем задовољству послом и балансу између посла и приватног живота. То је довело до концепта који се зове велика оставка, све више младих људи напушта посао у кратком временском периоду, преноси "Гламур".
Према Делоитовом истраживању генерација Зед и Миленијалаца, само 23 посто генерација Зед планира да остане на својим тренутним пословима дуже од пет година, а 40 посто жели да га напусти у року од две године, што говори о томе колико је њихово незадовољство.
"Послови не брину о вама… третирајте их као одскочну даску до места где желите да будете у животу. Дајте отказ онолико често колико је потребно и дефинитивно немојте жртвовати своје ментално здравље због посла, осим ако не осећате да је то апсолутно неопходно. Лојалност и логика "бејби бумера" (генерација рођена после II светског рата), створиле су толико нездравих стандарда у нашем друштву - радити на послу на којем вас малтретирају и који мрзите све док не навршите 65 година и постанете једни од њих", каже једна корисница ТикТока. Она такође сматра да је смисао мењања посла напредовање и да би у те сврхе требало да ураде све што могу. Многи припадници генерације Зед се слажу са њом.
Неки стручњаци сматрају да се садашњи запослени суочавају са другачијим низом компромиса везано за посао него што су их имали њихови родитељи. Док су родитељи припадника генерације Зед можда изабрали стабилан посао који је одузимао велики део њиховог дана и живота, али сигурну пензију; припадници генерација Зед су сада свесни да посао вероватно неће омогућити исту врсту користи и стабилности. Као резултат тога, вероватно ће уместо тога тражити други посао и већу аутономију на њему.
Многи пословни људи сматрају да је пандемија променила начин на који генерација Зед гледа на послове, и да се због тога сада одлучују за компаније које нуде флексибилније радне услове. "Пандемија је доказала да многа предузећа заснована на услугама могу да раде од куће. Међутим, ако многа радна места и даље не нуде овај хибридни модел рада, већа је вероватноћа да ће млађа генерација тражити каријеру на другом месту", каже Ријанон Бејтс, пословни ментор и ПР. Она је додала да примећује да млађа генерација не бира свој посао на основу плате, већ на основу погодности или бенефиција које иде уз то.
Већина мисли да су млади људи склони осећају незадовољства уколико им посао делује досадно или нису успели да напредују брже.
Шта генерација Зед жели од свог посла? Ево шта кажу стручњаци:
Могућност да уче док раде
У велики број случаја, проблеми са радним местима могли бар да се умање када би било више тренутака подучавања и учења на послу. Учење не мора да буде досадна, формална обука, већ то може значити неформално менторство или дељење вештина и знања. Стручњаци сматрају да би се на овај начин дала прилика људима да осете да добијају нешто заузврат, нешто што неће моћи да пронађу ако једноставно поново промене посао.
Добар морал у компанији
Компаније би требало да пруже могућност за друштвено одговорно пословање, као што су рад у добротворне сврхе, показивање захвалности за додатнo обављене послове у оквиру пројеката, а некада је довољна и дозвола за излазак са посла на пример, на преглед код доктора. Ради се о давању и узимању, а пре свега о човечности, сматрају менаџери.
Више личне аутономије
Постоји доста литературе о позитивним ефектима личне аутономије на послу и у животу. Аутономија доводи до бољег дугорочног учења за запослене и послодавце, а такође побољшава њихово благостање и даје им осећај сврхе.
Границе
Постављање чврстих граница генерације Зед на радном месту, стручњаци сматрају позитивним. Посебно сада када се више не ради страндардно радно време од 9 до 17, када је свако доступан путем мрежа и мобилних телефона у свако доба, ментално здравље пати. Врхунац је постугнут током последњих месеци - све чешћи бурнаут као резултат свеопште доступности и економске кризе. Зато је још важније да се постављањем граница, остави време искључиво како би се сачувала енергија и ментално благостање запослених.
Повећава се плата
На крају, али не и најмање важно, генерација Зед жели више новца.