"Некада шеф пошаље поруке у последњој секунди пре него што је потребно нешто да се обави. Тешко је предвидети где ће ко од сарадника у том тренутку бити, а ја се осећам везаном за компјутер", каже Јасмин Чанг, асистент која је организовала хиљаде састанака седећи испред рачунара. Истовремено је водила рачуна о временима састанака, као и када је ко од запослених дошао на посао.
Како се са променом начина пословања појављују нови послови, као што су стратешки пословни партнер, административни партнер, координатор, менаџер пословних пројеката, тако се мења и опис посла асистената, па њихова титула сада не одражава њихову све више растућу одговорност, пише "Блумберг бизнис".
"Ако себе назовем сарадником, већа је вероватноћа да ћу добити плату на нивоу менаџмента", рекла је Џил Ламар, која је радила као секретарица и помоћница на четири континента од 1979. године. Писала је записнике са седнице одбора, израђивала одлуке одбора које су морале да буду усклађене са правном регулативом, да би на крају радила читаве пројекте уместо својих руководилаца. Схватила је да реч "асистент" за посао који она обавља више не одговара свим улогама које обавља. Своју пословну титулу променила је у "сарадник у менаџменту".
Према последњим подацима 93 посто асистената у САД у 2021. години су биле жене, а највиша зарада за посао асистента је у области технологије и финансија. Док се улоге асистената увелико разликују у зависности од делатности, током пандемије је већини повећан обим посла.
Једна функција која се у великој мери развила је организација и мониторинг комуникације. Узастопни Зум састанци, чини многе асистенте запосленијима него пре пандемије. Неки асистенти имају формалне разговоре са својим шефом два пута дневно, што је пре било непотребно, јер су радили заједно у истој канцеларији. Док други асистенти тренутно одговарају на питања запослених, иста она на која су некада одговарали очи у очи током паузе за ручак.
Просечан технолошки пакет у компанији који један асистент мора да прати састоји се од чак од 187 апликација, између осталих асистент мора да прати: електронску пошту (свој пословни мејл, менаџеров пословни мејл, неколико електронских адреса компаније и личне налоге менаџера), СМС поруке, Гугл драјв, и друге плаформе на којима може да види задатке на којима ради њихов надређени. Неке компаније користе апликације за интерну комуникацију.
И за најискусније асистенте, ове нове области у технологији и у комуникацију, су потпуно нове. Посао се повећао и обухвата потпуно нове начине рада а асистенти више не желе да се сав посао који обављају плаћа и назива на исти начин.