Магазин

"Вокалоид" идоли - холограмски певачи који имају милионе слушалаца широм света

Термин "вокалоид" се користи за дигитално програмиране идоле који певају, плешу, пласирају производе и имају верне обожаваоце. Одржавају концерте, имају колаборације са великим компанијама и изграђен лични имиџ, иако заправо не постоје.
"Вокалоид" идоли - холограмски певачи који имају милионе слушалаца широм светаGetty © Taro Karibe

Јапанска компанија "Јамаха" је пре око двадесет година започела састављање дигиталног програма који би манипулисао звуковима песама. Испрва је био намењен за професионалце, како би истраживали могућности примене технологије у музици кроз мењање висине звука, гласова певача и друге експерименте. Пројекат је назван Вокалоид и постепено је почео да се тестира у музичкој индустрији, али се догодио неочекивани обрт.

Уместо професионалаца, људи су почели да програм користе као хоби. "Јамаха" је, заједно са универзитетом у Барселони на коме је креиран први Вокалоид програм, одлучила да тестира нове могућности примене и искористи широко интересовање јавности.

Први "идоли", названи Меико и Каито, су креирани како би се унапредила комерцијализација програма. Нацртани карактери су привукли јавност и побољшали популарност софтвера. Ипак, прави глобални успех Вокалоида је дошао када је на сцену представљена Хацуне Мику.

Мику, идол са дугачком тиркизном косом, постала је огроман хит на јавној сцени, поготово међу љубитељима видео игрица и јапанске поп културе. Јавност је знала како она изгледа, која јој је висина, колико има година и сл., али њена личност је била потпуна мистерија, што значи да су обожаваоци имали слободу да је замисле по својој жељи. Може се рећи да је она била један од првих дигиталних инфлуенсера, пошто је убрзо почела да има бројне колаборације са великим светским брендовима као што су Луј Витон и Тојота, а пре неколико година је одржала наступ пред концерт Лејди Гаге.

Мику је постала најпопуларнији дигитални идол и одржала је преко четрдесет концерата до данас. Поред ње, постоји још неколико Вокалоид идола који су веома познати у свету. Осим на перформансима, њихови ликови се могу видети на возилима, у многим игрицама, анимираним филмовима, стриповима и другим медијима.

Занимљиво је да љубитељи имају одређено право гласа у бирању изгледа својих омиљених идола - на пример, ако би независтан аниматор креирао спот за Хацуне Мику, у којем она носи жуту хаљину, а његов пројекат добије довољно пажње, компаније задужене за ауторска права идола могу да прихвате његову идеју, која потом постаје једна од официјалних одевних комбинација за Мику. Другим речима, независни креативци могу утицати на изглед својих омиљених дигиталних ликова, што је један од великих разлога за велики успех Воклаоида до данас.

Вокалоид идоли не само да имају своје успешне каријере, већ су помогли појединим певачима да се прославе када су њихови гласови били коришћени за програм.

image