Друштвене мреже, подкасти и "стримови"- шта је обележило 2022. и почетак 2023. на интернету

Трендови који се односе на дигитализацију и коришћење интернета и друштвених мрежа мењају се непрестано, а све већи број људи без мобилног телефона не може провести ни дан. Релевантни подаци прикупљени од стране агенција за истраживање доносе нам најсвежије податке о томе колико људи користи друштвене мреже, колико времена дневно проводимо “сурфујући” интернетом и према којим кључним речима је било највише претрага на интернету.

Најновије статистике друштвених мрежа са краја 2022. и почетка 2023. године добијене на основу истраживања компаније "Глобал ВебИндек" показују да друштвене мреже користи чак 59 процената укупне светске популације (што је невероватних 4,76 милијарди становника), од којих је 137 милиона нових корисника који су своје налоге регистровали у последњих дванаест месеци. На коришћење друштвених мрежа у просеку се дневно утроши два сата и 31 минут, док је укупно време "на мрежи" чак 6,37 часова укључујући "сурфовање" интернетом, проверавање електронских сандучића, читање портала са вестима, слушање музике, "стримова" и подкаста, и играње игрица у режиму реалног времена.

Најпопуларније друштвене мреже

Фејсбук се на списку најпопуларнијих друштвених мрежа већ традиционално нашао на првом месту, као платформа са највећим бројем активних корисника, док је друго место припало Јутјубу, платформи за пласирање видео садржаја. Треће место поделили су месинџер ВоцАп и друштвена мрежа Инстаграм, док су се тик испод њих сместили мултифункционална кинеска платформа ВиЧет и ТикТок, који је своју експанзију на светском тржишту доживео током 2021. године.

Популарни Твитер заузео је (по мишљењу многих неславно) четрнаесто место на списку најпопуларнијих друштвених мрежа, а остаје да видимо да ли ће политика новог власника, Илона Маска, који пропагира оснаживање слободе говора донети значајније промене.

Шта се највише претраживало на "браузерима"

Највећи број упита за претраживање интернета пристигло је са Гугла, који је већ годинама лидер на светском тржишту са нестварних 92,21 процената удела, док су друго и треће место припали претраживачима Бинг и Јаху. Интернет се користио највише за претраживање информација, комуникацију са члановима породице и пријатељима, гледање серија и филмова, али и за тражење инспирације и образовање.

Статистике са краја 2022. године показале су да се претраживало највише на енглеском језику, на руском и на шпанском, а међу најпопуларнијим захтевима нашли су се:

  1. Facebook, са скоро 204 милиона уноса
  2. YouTube, који је претраживан 196 милиона пута
  3. Amazon, унет 178 милиона пута
  4. Wordle, са преко 159 милиона претрага
  5. Google, који су претраживали 128,5 милиона пута
  6. Gmail, са преко 100 милиона уноса,
  7. BBC News, који су корисници куцали у претраживач скоро 68 милиона пута
  8. Google Translate, са преко 62 милиона уноса
  9. Weather, односно временска прогноза, са готово 61,5 милиона претрага 
  10. Yahoo Mail, који су претраживали преко 56,5 милиона пута

Занимљиви су и подаци о укупном броју људи који имају мобилни телефон, а који показују да тренутно на свету има близу 5,5 милијарди људи који га свакодневно користе, док је приступ интернету омогућен за близу 5,2 милијарде корисника. Али, интернет није свуда исти - најбржим мобилним интернетом могу се похвалити становници Катара, Уједињених Арапских Емирата и Норвешке, док су становници Авганистана, Венецуеле и Кубе били "осуђени" на мобилни интернет најспоријег протока.