Љубав према уметности у руској крви тече већ стотинама година, а прве уметнине почеле су да се сакупљају још у времена Kатарине II, која је својевремено сазвала прво императорско уметничко окупљање. Tада су према њеној наредби, њену личну колекцију сместили у Зимски дворац, Ермитаж. Од тада, сви руски императори почели су да купују читаве колекције уметничких дела западноевропских сликара, скулптора и других уметника, као и археолошке ископине древних Египћана, Грка и Римљана.
Данас Ермитаж броји преко три милиона уметничких дела неких од најпознатијих уметника у историји, попут Да Винчија, Рембранта и Пикаса, а њихова, и уметничка дела многих других врсних уметника свих времена, смештена су у неколико здања која чине један од најлепших музеја света. У Ермитажу има 350 соба, а да би се прошла свака од њих потребно је прећи раздаљину од 24 километара. Ту је смештена и највећа збирка Рембрантових дела која обухвата 24 слике - ово је највећа збирка дела овог уметника представљена гледаоцима ван Холандије. Ермитаж је и највећа уметничка галерија слика на свету, а ми вам представљамо нека од најпознатијих дела која привлаче посетиоце из целог света.
Мадона Лита - Леонардо да Винчи
Једно од првих уметничких дела епохе ренесансе, и једино Да Винчијево уметничко дело на просторима Русије, "Мадона Лита" испрва се називало "Мадона и дете". Ова слика датира још из периода 1940. - 1941. године, а "Лита" у називу, "наследила" је од херцега са презименом Лита, у чијој се породици неколико столећа ова слика чувала. Иначе, ово дело кроз историју прати мистерија - поједини познаваоци уметнностии на основу позе детета тврде која је веома некарактеристична за великог сликара, да је није насликао сам Да Винчи, већ његов ученик.
"Фабержеово" јаје барона Ротшилда
Раскошно Фабержеово јаје са сатом које датира из 1902. године припадало је барону Едуарду Ротшилду. Овај, може се рећи, драгуљ Ермитажа, у поставку најпознатијег руског музеја стигао је сасвим недавно: 2007. године руски колекционар и врсни познавалац Фабержеових јаја, Александар Иванов, откупио је на аукцији ово јаје за невероватних 18,5 милиона долара. Од 2007. до 2014. године, налазило у Руском националном музеју, на чијем се челу налазио Александар, а 2014. године поклоњено је Ермитажу.
Мост Ватерло - Клод Моне
Слика насликана техником акварел 1903. године, ремек је дело једног од најпознатијих импресиониста свих времена, Клода Монеа, и још један део невероватне колекције Ермитажа. Аутор је са овом сликом изашао из оквира уобичајеног: у животу, да бисмо нешто видели у магли потребно је да се више приближимо, док код ове слике, да бисмо видели сву њену лепоту, треба да се одмакнемо тачно два метра - тада се пред посматрачем отвара магловити пејзаж на коме јасно могу да се разгледају и мост на Темзи, и димњаци фабрике која се налази у позадини.
Мадона Конестабил - Рафаело
Још једна "Мадона" под кровом Ермитажа један је од радних радова великог Рафаела, која се до доласка у музеј налазила у приватној колекцији грофа Конестабила дела Стафа у италијанском граду Перуђа. Слика настала 1504. године, све до радних седамдесетих година 19. века налазила се у власништву Италијана, а затим је Александар II купио на поклон својој супрузи Марији Александровни, која је ово уметничко дело завештала Ермитажу након своје смрти. Слика је премештена у музеј 1881. године.
Персеј ослобађа Андромеду - Рубенс
Слика фламанског сликара Ритеера Паула Рубенса настала 1622. године у руке Екатерине ИИ дошла је потпуно непланирано могло би се рећи – као део колекције коју је Екатерина друга откупила од грофа Хенриха фон Брула. Иначе, ова слика у Ермитажу је од самога почетка.