Пре неколико година интернет су преплавиле фотографије јапанских бизнисмена, које су брзо постале хит. На фотографијама се могу видети мушкарци у оделима, који носе угланцане ципеле и кожне торбе. Делују као типични бизнисмени који се могу видети у свим великим градовима света.
Ипак, оно што је најупечатљивије није њихов изглед, већ ситуације у којима се налазе. Сваки од мушкараца лежи на бетону, клупи, међу жбуњем на улици, на степеницама или у јавном превозу. Изгледају као да су утонули у дубок сан и заборавили на јапанско правило показивања искључиво најбољег лица у јавности.
Како је дошло до тога да пословни и "озбиљни" људи попију толико алкохола да се онесвесте на сред улице? Одговор је: номикаи.
Номикаи (номи – пити, каи – догађај) су обавезна друштвена окупљања у пословном свету Јапана. На пример, када шеф одсека или директор фирме организује номикаи, важно је присуствовати, јер то представља велики знак поштовања. Није препоручљиво "издвајати" се од других и одбити позив, без обзира ако је сутрадан радни дан за који се мора рано устати. Такође, веома је важно прихватити свако пиће које директор понуди, не само из пристојности, већ и због потенцијалног унапређења на послу.
У већини случајева, номикаи се одржава у ресторану или бару и често траје до касно у ноћ. Због тога, многи бизнисмени немају начин да се врате до куће, јер су пропустили последњи воз, а хотели и таксији су исувише скупи. Ово је разлог (и због дејства алкохола) због чега многи "одлуче" да спавају на улицама.
Феномен је постао прилично популаран у свету и онесвешћени "модели" су послужили као инспирација појединим уметницима. Многи су правили документарне пројекте и фотографисали уснуле бизнисмене, али уз индиректне критике на пример сурове пословне кулутуре. У професионалном (и академском) свету Јапана је неопходно увек давати максимум и ићи до сопствених менталних и физичких граница. Због превеликих очекивања за појединца, велики број становника пати од прекомерног стреса, усамљености и депресије.
Постоји и неколико профила на друштвеним мрежама који искључиво постављају пијане, исцрпљене бизнисмене. Профили су најчешће шаљивог карактера, а служе и као добар подсетник: превише посла, као и превише забаве могу бити лоша идеја.