Модни бренд "Левис" користи АИ моделе за "побољшање диверзитета"

"Запошљавање" дигиталних модела пружа инклузивније искуство куповине или се ради о уштеди новца на правим моделима? Модна компанија је објавила да ће "заменити" људске манекене са АИ (Artificial Intelligence) моделима, како би унапредили "диверзитет и еколошку одрживост" бренда. Поједини се слажу са идејом, али многи отворено критикују примену АИ технологије.

Компанија "Левис" је јавно објавила да ће у наредних неколико месеци појавити модели различитих националности и облика тела у њиховим кампањама, а сваки од њих ће бити креиран коришћењем вештачке интелигенције. Модели ће наводно изгледати хипер-реалистично, како би "сваки купац могао да види део себе у њима".

"АИ технолгоија ће потенцијално бити од помоћи у замени манекена и отварања могућности за будућност у којој муштерије могу препознати делове себе када угледају моделе, што ће створити интимније и инклузивније искуство куповине," изјавили су представници бренда.

Иако копманија сматра да ће пројекат бити позитивна промена, многе муштерије, корисници друштвених мрежа и онлајн портала се не слажу са концептом, сматрајући да је "запошљавање" дигиталних манекена само изговор за избегавање плаћања правих модела, фотографа, шминкера...

"Ко ће рећи овој мултимилијардерској компанији да статегија побољшања диверзитета се може добити....унајмљивањем и плаћањем правих модела различитих националности и облика тела?" објавио је онлајн портал "Кат (The Cut)".

Многи сматрају да је коришћење дигитално програмираних модела само још један начин за смањење трошкова и избегавање плаћања правих манекена, с обзиром да је бренд у протеклих неколико година отпустио око петнаест одсто радне снаге и због тога уштедео око сто милиона долара сваке године. Такође, многи верују да је АИ приступ изузетно неискрен начин повезивања са муштеријама и да само представља још један начин уштеде новца и добијање брзог профита, али уз дупло мање посла.

Директорка "Левис" дигиталних стратегија, Ејми Болс, изјавила је да АИ највероватније "никада неће заменити праве људе и сарадњу с моделима", али корисници друштвених медија су оштро критиковали бренд за "лажни активизам".

"Урадиће све што могу, осим да заправо унајме праве моделе и плате их за њихов рад", "Компанија користи толико разнолике моделе, да чак више неће ни бити прави људи," пишу корисници Твитера. Многи су објавили да ће престати да купују "Левис" производе након обавештења.

АИ технологија се све учесталије појављује у свакодневном животу, од различитих поља уметности до примене у академске сврхе, а реакције јавности су често бурне. Поједини верују да је АИ будућност, док други сматрају да дигитални софтвери никада не могу заменити људске професије.