Млађе генерације имају велики утицај на трендове, највише захваљујући друштвеним мрежама. Осим различитих стилова одевања и шминке, јединствен мирис постаје један од главних приоритета приликом тражења сопственог стила.
Хештег #pefumetok на ТикТоку има скоро три милијарде клипова. На стотине хиљада корисника дели своје колекције парфема, омиљене мирисе, водиче за проналажење личног мириса или како комбиновати парфеме са другим мирисним производима... Многи стручњаци деле савете како да парфеми трају што дуже или које мирисне ноте не би требало мешати.
Интересовање за парфеме никада није нестало, али долази до промене у индустрији, јер се постепено мења однос купца и производа. На пример, годинама уназад, велики значај су имали парфеми славних личности. Купити мирис са именом познатих је било узбудљиво и деловало је као да се појединац може "приближити" својој омиљеној звезди. Ипак, наведена стратегија више није ефикасна као некада.
Највећи утицај имају припадници генерације Зед. Стручњаци у пољу маркетинга сматрају да "Зумери" брзо умеју препознати када познате личности или инфлуенсери пласирау производе које не користе у стварном животу, већ их рекламирају само ради профита. Исто важи и за парфеме - ако је очигледно да звезда није имала никакву улогу у креирању мириса и идентитета бренда, онда ће многи одбити да га купе и испробају.
Уместо коришћења онога што је тренутно најпопуларније, многи се опредељују за проналажење парфема који иде уз њихов генерални стил, личност или помаже у остављању жељеног утиска. Циљ је имати веома специфичан и јединствен мирис, поготово у комбинацији с другом козметиком, који постаје саставни део естетике и стила особе.
У протеклих неколико година, шминка и нега за кожу су увек биле на врху трендова, а сада парфеми долазе на прво место у индустрији лепоте. Један од разлога може бити и "инстант задовољство". Парфем ради брзо, за разлику од шминкања које траје и наношења крема или серума, за које је потребно време и посвећеност како би се видели ефекти.
Пошто се чуло мириса везује за емоције и успомене, циљ потраге за савршеним парфемом је да појединац постане препознатљив по свом мирису. Такође, многи корисници друштвених мрежа су објаснили да, када виде да одређен парфем који поседују постане превише познат, одмах престају да га користе. У последње време се све више продају и парфеми који садрже феромоне, како би се наводно привукла пажња других људи и побољшало самопоуздање.
Тренд је парадоксалан, зато што се не пласира један одређен тип мириса, већ се охрабрује експериментисање и тражење онога што појединца усрећује. Више се не купују само познати производи, већ они са којима се особа осећа повезано и који може постати "лични печат". Због тога више није важно да ли је одређен парфем намењен за мушкарце или жене, нити да ли је тренутно популаран. Најважније је какав утисак неко жели да остави.