Анализа тржишта је показала занимљиву везу кармина и високих потпетица са светском економијом кроз деценије. У протеклих годину дана, након пандемије, веома високе штикле се појављују на ревијама дизајнера попут Вивијен Вествуд, Фенди и Версаће. Према ''Гардијану'', врло високе ципеле на штиклу највише се купују када је економско стање света нестабилно. Током нафтне кризе 70-тих година, у Америци су почеле да се носе велике, шарене платформе и овај тренд се проширио по Европи. У периоду током, и после велике рецесије 2008. године, изузетно велике потпетице су биле у тренду дуже него што је икада забележено до тада. Иако високе потпетице никада нису потпуно нестале са тржишта, овакве промене у статистикама су довољно упечатљиве да се може повући оваква паралела света моде и економије.
Оно што нам овакав артикал доноси је осећај слободе и привременог бега од реалности. Носити лепе ципеле или почастити се малим луксузом попут кармина који нам улепшава изглед и расположење, од непроцењиве је важности у тешком и неизвесном времену.
Шминка такође може бити показатељ људске реакције на тешка времена. У години након пандемије, продаја производа за усне на глобалном нивоу се скоро удвостручила поготово након великог пада продаје током периода ношења маски, пише ''Форбс''. Разлика између кармина и високих ципела је удобност и практичност. За оне којима штикле нису обућа за сваки дан, мали детаљ на уснама је сасвим довољан за ефектну, али и брзу трансформацију. Такође, многи који се опредељују за кармин, су показали склоност ка куповању овог производа скупих брендова.
У тешким временима, одабир упечатљивих и скупоцених предмета је заправо нека златна средина. Многи себи не могу приуштити веће луксузне комаде попут торбе или хаљине, поготово када нам економски стручњаци препоручују да будемо штедљиви. Ипак, један квалитетан и мали предмет делује као довољно прихватљив трошак, упркос стању у свету.