Бити забаван може бити драгоцена предност за свакога на радном месту, али недавна истраживања сугеришу да се женама може више исплатити него мушкарцима. Иако је хумор дуго био повезан са мушким вођством и успехом, студије су показале да жене које стратешки користе хумор могу да разбију родне стереотипе и успеју у каријери.
Хумор и разговор за посао
Чак неколико истраживања је показало да хумор може користити женама на различите начине, посебно у пословној сфери. На пример, студија објављена у научном часопису Journal of Personality and Social Psychology открила је да су женски кандидати који су користиле хумор током интервјуа за посао чешће добијале посао него жене које га нису користиле. Смисао за хумор може помоћи припадницама лепшег пола да се истакну на тржишту рада, остављањем позитивног утиска, чиме се могу издвојити од других кандидата.
Овакав ефекат није примећен приликом инервјуисања мушкараца, што сугерише да на интервјуима за посао, хумор може донети већу предност женама.
У другој студији, истраживачи су открили да су жене које су користиле саркастичан хумор на свој рачун у пословном окружењу, доживљаване су као компетентније и самопоузданије од жена које нису користиле хумор. У овом случају овакав ефекат није примећен код мушкараца, па се претпоставља да жене могу имати више користи од употребе хумора у професионалним ситуацијама.
Такође, аутори студије су анализирали више од 2.400 ТЕД говора и открили да су говорнице које су користиле више хумора биле популарније и перципиране су као утицајније и инспиративније од мање духовоитих жена и духовитијих мушкараца. Хумор преноси и топлину и компетенцију, помажући тако женским говорницама да превазиђу ситуације које често спречавају жене да буду утицајне у професионалном окружењу: жене лидерке које одишу топлином доживљавају се као мање компетентне, док се жене које показују компетентност виде као мање топле - а бити перципиран као топао и компетентан често је кључан за фактор за професионалниа успех.
Истраживање је показало да се жене које говоре на асертиван начин, осим ако се посебно не потруде да изгледају срдачно и пријатељски, често доживљавају као мање симпатичне, мање утицајне од својих мушких колега, али да у случајевима када делују срдачно и пријатељски, њихова компетентност често долази у питање. Управо хумор нуди излазак из овакве ситуације омогућавајући женским говорницама да истовремено емитују и топлину и компетенцију.
Хумор, клијенти и креативност
Осим тога, хумор може помоћи женама у социјалним интеракцијама, да изграде односе и повежу се са другима на начин којима је мушкарцима често теже. Ово може бити посебно корисно у стварању односа са клијентима, муштеријама или колегама.
Такође, може да подстакне креативност и иновативност. Када се људи смеју и забављају, већа је вероватноћа да ће бити отворени за нове идеје и ризике. Коришћење хумора може помоћи женама да негују креативнију и иновативнију културу радног места.
Наравно, важно је напоменути да нису све врсте хумора подједнако ефикасне. Жене које користе агресиван или неприкладан хумор могу се сматрати непрофесионалним или увредљивим, као што мушкарци који користе ове врсте хумора могу бити виђени као неосетљиви или неприкладни.
Користећи хумор на стратешки и одговарајући начин, жене могу да разбију родне стереотипе, изграде односе и покажу да су способне и самопоуздане на радном месту. Жене које су у стању да користе хумор за рушење баријера и смиривање сукоба и тензија, често се виде као ефикасније вође и доживљавају се као особе које су способне да решавају проблеме.