Креативни послови могу бити веома занимљиви, узбудљиви, пуни новитета, истраживања и анализа унутрашњег и спољашњег света. Ипак, увек је добро имати оријантире који ће развити осећај за добру процену сопствених идеја, продуктивности и извођења пројеката.
Следећих неколико стручњака су поделили за "Џи-Кју"(GQ) магазин, како себе охрабрују, траже инспирацију и баланс између "игре" и посла:
Промена места – Алтернативна америчка музичарка Етел Кејн, која се недавно прославила својим јужњачко-готичким звуком, често описује важност промене места на коме се уметник налази и како то може имати позитивни утицај на стваралаштво.
"Када осетим да сам поптуно искористила инспирацију коју ми је одређена околина донела, онда тражим другачије место и нов "бунар" из којег ћу добијати идеје. Некада је најбоље удаљити се и тражити свежи угао за следећи пројекат. Такође, проналажење нових начина за рад могу довести у питање да ли су претходне методе биле довољно успешне."
Искрено и јединствено – Парфимер Дејвид Молц често комбинује наизглед необичне мирисне ноте у парфемима (бакар, дрвене кутије, угаљ) и смишља интригантне концепте, као што је "осећај прскања песме бенда 'Пиксиз (Pixies)' на врат".
Верује да је аутентичност неопходна: "Будите одважни и направите нешто што још нико није смислио. Не брините о реакцијама других и да ли ће разумети ваш рад. Разумеће га када виде колико је добар. Немојте показивати незавршену верзију."
Учестало креирање – Надреални сликар Алехандро Карденас верује да је константно увежбавање руке (у буквалном или фигуративном смислу) најважније: "Ствари не могу остати само теорија. Треба доћи до тренутка када свака замисао може бити пренета рукама на јасан и ефектан начин."
Стрпљење – "Никада не знам када ће се јавити нова идеја. Због тога морам да чекам и тражим нешто инспиративно, било да је у питању филм, поема, књига, уметност и слушање звукова природе, кише, ветра, птица, посматрање облака..." својевремено је изјавио Рјуичи Сакамото, комопозитор, глумац и продуцент.
Без романтизације – Можда звучи необично, али важно је бити свестан реалности креативног посла: "Креативни рад је за плаве крагне, као да радиш у фабрици. Појавиш се, имаш своје радно време, радиш из дана у дан, а не мислиш превише о туђим рекацијама, јер то није твој посао. Твој посао је да радиш оно што те покреће, упркос изазовима," сматра Рич Рол, спортиста и велнес подкастер.
Тражење савета – "Сарадник у којег имамо поверења нам може рећи када смо се превише унели у пројекат и када је време за корак уназад. Може те погедати у очи и рећи да нешто не ваља, не иде заједно. Убица креативности је када се сви људи око нас слажу с нашим идејама," изјавио је кустос Ешли Кларк.
Добра енергија – Кастинг директорка Џенифер Вендити, која је радила на пројектма као што су филм "Анкат џемз (Uncut Gems)" и серијал "Еуфорија (Uncut Gems)" је заслужна за неке од најупечатљивијих ликова на екрану у протеклих неколико година.
Верује да инспирација мора бити обострана: "Када сам тек почела да радим, стално сам морала да проналазим различите људе. Онда сам схватила да није кључ да само ја тражим њих, већ и они мене. Ако моја енергија није добра, они ме не примећују. Постоји разлог зашто се људи држи заједно, а то је јер постају рефлексије једни других."
Рад, рад, рад – Без обзира на инспирацију и машту која се развија, било који креативни посао захтева много посвећености и енергије.
"Не постоји замена за труд, тврдоглавост и одлучност да добијемо најбоље могуће резултате," верује књижевница Џојс Керол Оутс.
"Најважније је да се пробије у индустрији и створи сопствени пут, константно стварати и остајати дуго 'испод и унутар' дела," изјавио је писан Шон Тор Конро.
На крају, музичар Џон Кејл поручује да креативни посао "Није магија, већ напоран рад."