Због чега на свим рекламама "Епл" уређаја часовник показује 9:41

Широм света обожаваоци "Епл" уређаја увек са нестрпљењем ичшекују лансирање нових геџета - мобилних телефона, таблета и паметних сатова, који са собом увек доносе бројне новитете. Ипак, једна ствар се не мења још од 2007. године - време 9:41 на готово свакој реклами за нови уређај. Шта се крије иза ових бројки којима већ преко 15 година остају верни челници компаније?

Ако тражите доказ за креативни перфекционизам компаније "Епл" довољно је да погледате њихове рекламе на којима ћете увек, на готово сваком производу који рекламирају, видети исто време - 9:41. Постојале су бројне спекулације због чега су се челници једне од највећих светских компанија определили баш за ово време, а одговор више није тајна!

Омаж новом Ајфону

Ове бројке представљају својеврстан омаж Џобсовој најави Ајфона на конференцији МекУорлд (MacWorld) 2007. године. Стив Џобс је сматрао да је најбољи начин за презентовање новог производа да се он представи након 40 минута уводног говора, а дошао је на идеју да то уради на несвакидашњи и веома креативан начин: нови Ајфон био би приказан на великом видео биму иза његових леђа и приказивао би тачно време његове најаве!

Али, зашто онда 9:41, а не 9:40, ако је представљање новог Ајфона тачно 40 минута након почетка презентације? Тај минут више био је играње на сигурно: ако би Џобс пожурио пар секунди - телефон на видео биму приказивао би 9:39, а ако би само мрвицу окаснио - као што јесте - био би тачно "на време" да изговори уводну реченицу и тачно у 9.41 прикаже нови производ на тржишту.

Паметни сат представља изузетак

"Еплов" паметни сат, Епл Воч (Apple Watch) једини је уређај који "одудара" и приказује другачије време: на овом сату се за потребе креирања реклама користи уобичајено време 10:09. Оваква разлика постоји искључиво због аналогних сатова, на коме у 10:09 казаљке стоје у положају који подсећа на латинично слово В (V) у које се назив компаније савршено уклапа.