Почетак двехиљадитих за руску аутомобилску индустрију означавао је само једно: фокус не може остати искључиво на производњи теретних и путничких аутомобила, већ се мора развијати и иновирати у складу са развојем технологија. Руски "суперкар" аутомобили имали су завидне карактеристике, а неки од њих и ту част да учествују у престижном такмичењу Формуле 1.
Марусја - "првенац" у категорији луксузних спортских аутомобила
Марусја Моторс (Marussia Motors) била је прва руска компанија која је одлучила да свој фокус стави на израду јединствених спортских аутомобила премијум категорије, а производња, као и салон налазе се у Москви, престоници луксуза и иновација.
Легендарна Марусја (Marussia), "првенац" рок музичара Николаја Фоменка и бизнисмена Јефима Островског, светлост дана угледала је још 2008. године, а свој први јавни наступ на сајму аутомобила у Франкфурту, Марусја је морала да сачека скоро годину дана. Тада је Марусја била изложена у две различите верзије: Б1 и Б2, а разлика је била уочљива само у дизајну. Обе верзије су имале V6 мотор са 2800 кубика и 420 коњских снага, а максимална брзина коју је Марусја могла да достигне износила је 300 километара на час.
Главни инжењери ништа нису препуштали случају: мотори су се производили у сарадњи са британском компанијом Косворт (Cosworth) чија је ужа специјалност управо израда мотора за спортске аутомобиле, а од нула до 100 километара на час Марусји је потребно свега 3,8 секунди. Свој успех овај болид је имао прилике да покаже и на светски признатом такмичењу Гран-При Формуле 1, а салон Марусја Моторс у Монте Карлу отворио је принц Алберт II.
Нажалост, Марусју је сустигла трагична судбина: након шест година, 2014. године компанија је затворила своје производне погоне због недостатка средстава за финансирање, а током периода пословања из фабрике је изашло око 10 луксузних аутомобила. Данас се неколико примерака налази у поседу руских бизнисмена, а један од првих модела свој "вечни дом" пронашао је у Московском музеју транспорта.
Лада Револушн
Један од првих спортских аутомобила домаће производње на руском тржишту се појавио пре равно двадесет година, а Револушн била је један од најамбициознијих пројеката компаније Лада: производња болида за једну особу рађена је "од нуле" без постојања прототипа.
Лада Револушн могла се похвалити мотором од 1600 кубика и 215 коњских снага, а за развијање брзине од 100 километара на час Револушну је било потребно 6,5 секунди. Пројекат Лада Револушн успео је два пута да се унапреди: RS2 модел имао је модификовано вешање и систем хлађења мотора, док је Револушн III добио нови дизајн и 2.0 мотор.
Концепт је био изложен у Паризу на сајму аутомобила 2008. године и била је планирана производња по специјалним поруџбинама, али је исте године због кризе израда овог аутомобила обустављена.
Крим
Овај спортски "суперкар" руске аутомобилске индустрије, Крим, многи називају "дипломцем" због поједностављеног изгледа и донекле незграпних форми, а овај назив сасвим је оправдан - ово возило израђено је у Московском државном техничком универзитету Бауман 2013. године, а за основу је узет аутомобил Лада Калина.
Крим је израђен комплетно од карбона, са мануелним мењачем и мотором са 1800 кубика и 136 "коња", а као погонско гориво користио се метан. Од нула до сто, Криму је потребно 8,6 секунди, док је максимална брзина ограничена на 220 километара на час.
Данас Крим постоји у свега два примерка - основни модел из 2013. године, и "ристајлинг" из 2019. године: овај модел доживео је модификације квачила, осовине и "шкољке", а поједини елементи израђени су на 3D штампачу.