АИ (вештачка интелигенција) је слику савршеног мушкарца и савршене жене креирала на основу анализа милијарди фотографија са различитих друштвених мрежа и профила људи за које се верује да су лепи и привлачни. Група за подизање свести о поремећајима у исхрани "Д Булимија Проџект" (The Bulimia Project) је желела да АИ прикаже идеалне припаднике оба пола, имајући у виду оно што се приказује на друштвеним мрежама и што се највише "лајкује" и коментарише.
Резултат истраживања је потврдио стереотип који се провлачи деценијама у модерном друштву - најпожељнија жена има плаву косу, бронзани тен, смеђе очи и витку фигуру, док је мушкарац издефинисаних мишића, са тамним очима и истакнутих јагодица, пише "Дејли мејл".
Иако је током израде фотографија, понуђено неколико различитих генератора слика, вештачка интелигенција је дала моделе лепоте које су потврдила и многобројна истраживања у прошлости - препланули, витки, мишићави млади људи сматрају се најпривлачнијима у оба пола.
Плавуше се налазе на око 40 посто фотографија савршених жена, а 30 посто њих има смеђе очи. Чак половина "идеалних" жена има преплануо тен. И мушкарци су препланули у својим саврешним верзијама али је 70 посто њих смеђе а 23 посто има браон очи. АИ сматра да је "савршени мушкарац" онај који има браду, па је тако половина фотографија мушкараца управо у складу са тренутним трендом ношења браде који траје већ неко време.
Већина је на сликама приказана у фит форми, мишићавог тела, али је приметно и да су имали пуне усне, као и тен без бора, мале правилне носеве. Многи коментаришу да је овакав изглед сличан изгледу особа које користе услуге пластичног хирурга или хијалуронске филере.
"У доба Инстаграма и Снепчет филтера, нико не може да постигне стандарде које постављају друштвени медији. Па, зашто покушавате да достигнете нереалне идеале? И ментални и физички је здравије бити реалан према изгледу свог тела", саопштили су истраживачи из "The Bulimia Project".
Новинар, који је учествовао у овом пројекту, Џејмс Кампигото је рекао да им је у раду на пројекту била жеља да преиспитају пристрасност вештачке интелигенције и опасност коју она носи, као и да покажу колику моћ имају друштвене мреже, посебно на младе особе.
Једна студија из 2019. године је истраживала штетне ефекте дуготрајне употребе друштвених мрежа на имиџ о сопственом изгледу. Истраживали су 4. 000 тинејџера од 12 до 16 година током средње школе, и открили да одређене форме друштвених медија и телевизијских емисија подстичу депресију. За сваки сат времена више, који су тинејџери провели на друштвеним мрежама или гледајући ТВ, падало им је самопоуздање, а повећавала се депресија.