YandexGPT виртуелни асистент "Алиса" коначно доступан: Пише текстове и даје савете

Чет-бот YandexGPT интегрисан у виртуелног асистента "Алиса", од 17 .маја je постао доступан на главној страници Јандекс (ya.ru), саопштила је прес-служба, Јандекс тима, а ову функцију, за само један дан користило је више од милион људи. Захваљујући вештачкој интелигенцији, Алиса је научила да пише текстове и предлаже идеје готово једнако добро као особа која разуме тему.

Сада свако може дати Алиси задатке користећи било који претраживач за десктоп или мобилни уређај. На пример, на телефону је лако направити мени за свечану вечеру, списак намирница и сачувати све то у белешкама, а на рачунару - припремити бизнис план, комерцијалну понуду или тезе за састанак.

Јандекс је обучио чет-бот YandexGPT да подржава контекст разговора - сада виртуелни асистент Алиса прати нит и логику разговора, памти претходне примедбе и одговара на додатна питања, саопштава компанија. Средином маја Јандекс је објавио да је први у свету који је имплементирао велики језички модел најновије генерације виртуелног асистента. Тада је менаџер Денис Озорнин истакао да овај језички модел не узима у обзир претходне примедбе корисника, али ће у будућности научити да следи логику и контекст разговора.

Сада, YandexGPT (YaLM 2.0) памти примедбе и одговара на прецизна, додатна питања. Ово омогућава комуникацију са њом, као са особом која прати радњу разговора. Софтвер вештачке интелигенције ради у режиму "Алис" "Хајде да размислимо" и подржава разговор дуг до хиљаду речи", саопштили представници компанија у понедељак, 5. јуна, додајући да је могуће у претрази појаснити свој захтев без претходног понављања у целини. На захтев корисника, Алиса може давати савете, деловати као пословни партнер или коаутор. На пример, са њом можете разговарати о пословним плановима, упоредити предности и недостатке куповине аутомобила или се припремити за интервју. "Она ће заједно са вама смислити слогане, идеје за стартапе и десетине интернет објава за различиту публику", нагласили су из Јандекса.

"Подршка контексту је технички тежак задатак. Било је потребно научити чет-бот када је потребно да узме у обзир претходне реплике, а када не. Да би то урадио, додатно је обучен на референтним примерима безличних дијалога. За мање од три недеље, корисници су Алиси поставили десетине хиљада питања која захтевају контекстуални одговор, а АИ тренери су научили модел да да најрелевантнији одговор на такве захтеве. Такође, "Јандекс тим је користио дијалоге из open source скупa података Open Assistant ", додаје се у саопштењу. Према подацима компаније, нову функцију "Хајде да размислимо" већ је користило два милиона људи. 

YandexGPT је раније је био доступан само на Јандекс претраживачу, апликацији Јандекс, и телевизорима са Алисом, а сада се налази на главној Јандекс страници, где можете имати увид и у историју преписке.