Космички туризам: Вирџин Галактик објавио датум првог комерцијалног лета у свемир

Компанија Вирџин Галактик милијардера Ричарда Бренсона најавила је у званичном саопштењу да ће се први комерцијални лет у свемир догодити 27. јуна. Предвиђено је да лет носи назив "Галактик 01", а ексклузивну прилику да неколико минута проведу у Земљиној орбити имаће шест срећковића који су били вољни да карту плате готово пола милиона долара.

"Космичке" вести долазе право из компаније Вирџин Галактик: у периоду од 27. до 30. јуна одржаће се први пут у историји комерцијални лет у космос! Научно-истраживачка мисија под називом "Галактик 01" повешће по три члана посаде из Би-Би-Си Италија и Националног истраживачког савета Италије ради спровођења испитивања микрогравитације, а лет ће демонстрирати значај и моћ јединствене суборбиталне научне лабораторије коју је представио Вирџин Галактик.

Шест путника и два пилота на првом комерцијалном лету у свемир

Суборбитални систем космичких летова Вирџин Галактик састоји се из два елемента: авиона-носача ВМС Ив и космичке летелице ВСС Јунити са шест путника и двоје пилота. Лансирање ВМС Ив одиграће се са писте, заједно са космичким авионом, након чега ће, на висини од око 15 хиљада метара носач "катапултирати" космичку летелицу која ће свој лет наставити сама.

Путници који буду имали среће да се нађу у космичкој летелици тог 27. јуна добиће јединствену прилику да неколико минута проведу у бестежинском стању и погледају на планету Земљу из другачијег угла, након чега ће се приземљити на истој писти са које су полетели. За ово задовољство морали су да "искеширају" невероватних 450 хиљада америчких долара, а да ли је лет вредан "сваке паре" остаје да сазнамо за две недеље.

Пет тестних мисија пре првог комерцијалног лета

До момента објављивања саопштења, Јунити је имао пет тестних летова у суборбитални простор, од којих је последњи био 25. маја ове године, након чак две године паузе: у јуну 2021. године команија Вирџин Галактик обуставила је летове Ив и Јунити ради техничког одржавања и модернизације. Након извршених модификација, обе летелице спремне су за лет, а перформансе потврђују да две године нису прошле узалуд - до суборбиталног простора Ив и Јунити сада стижу брже него пре, а како наводе извори, сада су и прилагођеније комерцијалним летовима.