Менаџери средњег нивоа доносе на десетине одлука сваког дана, али не велике, које утичу на будућност компаније. Управљају подређенима и одговарају вишим руководиоцима чију политику спроводе. Истраживања показују да су они најнесрећнији запослени у компанијама.
Комуникација одозго према доле, коју многе компаније заговарају, ставља средње менаџере у позицију да након што добију циљеве од вишег руководства, одмах треба да их поставе свом тиму.
Овај ниво менаџмента, осим за преношење, одговоран је за повећање мотивације и оптимизацију радних процеса. Дакле, три најважније обавезе средњих менаџера су посредништво, менторство и одговорност за праћење резултата. Вешт менаџер комбинује сва три аспекта свог рада као подједнако важне делове једне кохерентне целине.
Поред редовних састанака ови менаџери су одговорни за годишње резултате тима, али и за подржавање раста запослених који желе да науче нове вештине. Запошљавање и отпуштање такође је још један део посла средњег менаџера.
Шта највише исцрпљује ове менаџере?
- административни послови, популарно названи "папирологија"
- много састанака
- недовољно стручног усавршавања
- играње "између две ватре" са надређеним и подређеним
- потцењењивање њиховог рада
Још од почетка пандемије ови менаџери имају задатак да се носе са изазовима управљања тимовима онлајн. Када томе додамо и притисак виших менаџера да се постигну резултати у сред економске кризе, и учестале жалбе њихових подређених зато што зараде не прате инфлацију, сасвим је јасно зашто је ова категорија менаџера тренутно под највећим стресом.
Шта је решење?
Пре свега коришћење технологије, апликација и софтвера као помоћ у руковођењу послом и запосленима. То би оставило више времена на тренинге и вођење тима.
Смањење броја дневних састанака са руководством и тимом, како би остало више времена које се може боље искористити.
Едукација средњег менаџмента, јер многи од њих проведу цео радни век радећи посао на исти начин. Додатне обуке би првенствено требало да помогну дигитално описмењавање у области у којој менаџер сматра да му је потребно највише подршке.
У просеку око 160 сати проведемо сваког месеца на послу. Већини људи је на питање шта је добар посао одговорила - да буде добро плаћен и да имају добре колеге. А шта је са стресом? Колико смо спремни да жртвујемо здравље и приватан живот зарад посла?