Мистерија најчувенијег брода на свету: Фасцинантне чињенице о Титанику

Филм направљен о броду само месец дана након несреће, карте за прву класу од шездесет хиљада долара, четврти велики димњак брода као декорација... Ово си само неке од многих интересантних чињеница о најпознатијем броду на свету, који је постао познат по својој величини и луксузу, као и несрећном потапању једне априлске вечери 1912. године.

Најпопуларнији брод на свету фасцинира човечанство чак више од сто година након што је потонуо. Од бројних мистерија, до прича преживелих и изгледа живота на броду, скоро сваки детаљ приче о Титанику је представљао инспирацију за многе писце, режисере и љубитеље овог историјског брода.

Следећих неколико ставки описују јединствене приче преживелих, мало познате чињенице о изгледу брода и цене смештаја:

Први филм о несрећи је приказан само месец дана касније

Постоје бројне познате књиге и филмови о Титанику и многи пројекти су направљени деценијама касније. Међутим, први филм икада снимљен о несрећи, "Спашена са Титаника", приказан је 14. маја 1912. године, тачно месец дана након трагичне вечери. Снимање је било готово за недељу дана.

Неми филм пратио је искуство глумице Дороти Гибсон, која је била једна од преживелих путника. Према "Лос Анђелес Тајмсу (Los Angeles Times)", за филм је чак носила одећу коју је имала на себи када је брод почео да тоне: белу вечерњу хаљину, дугачак џемпер, рукавице и црне ципеле на штиклу. Занимљиво је да се њен љубавник у филму звао Џек, исто као и љубавник јунакиње Роуз из филма Џејмса Камерона.

Поједини критичари су хвалили њену глуму, али неки су је оптуживали да је користила трагедију у циљу промовицања и унапређивање своје каријере. Према многим изворима, Дороти је неколико пута плакала током снимања, јер се осећала као да је проживљавала цео догађај испочетка. Нажалост, није могуће пронаћи остатке овог филма, јер су наводно нестали када се студио у којем је снимљен запалио две године касније.

Један од димњака је био само украс

Од укупно четири димњака, који су важан елемент препознатљиве силуете најпопуларнијег брода на свету, један је био накнадно додат. Дизајнери су сматрали да ће на тај начин постићи бољу симетрију и да ће брод изгледати лепше. Четврти цилиндар се на крају користио као аспиратор за кухињу.

У познатом филму из 1997. године, у режији Џејмса Камерона, може се видети да дим излази из сва четири димњака, али чак ни познати режисер тада није био свестан да је један служио само као "декорација".

Алкохол као спасилац

Главни пекар на броду, Чарлс Џугин, преживео је трагични догађај на један неконвенционалан начин - спасио га је алкохол. Наводно, када је брод почео да тоне, Џугин је у сред велике панике почео да пије сав виски који је могао пронаћи на броду, како би загрејао тело пре него што је ушао у ледену воду.  

Када је довољно попио, почео је помаже у спасавању других, бацао је столице у воду, како би људи могли плутати на њима. Многи данас сматрјау да му је алкохол помогао зато што га је смирио и није доживео велики шок, који би утицао на његово тело и поступке. Провео је неколико сати у води и захваљујући вискију али и контролисању страха и емоција, успео је да преживи.

Скоро деведесет хиљада долара за последњи јеловник

Према магазину "Тајм (Time)", последњи објављен мени за ручак, пре него што је брод потонуо, био је продат на аукцији за осамдесет осам хиљада долара, што вишеструко премашило очекивану цифру од осамнаест хиљада долара.

Према Си-Ен-Ен, њујоршки бизнисмен, Абрахам Линколн Саломон, понео је мени за собом док је бежао на брод за спашавање. Заједно са другим богатим људима на том малом броду, који је био назван "Брод Новца", наводно је подмитио посаду, како би се одмах удаљили од Титаника, иако је наводно било места за још људи.

Још један од путника "Брода Новца", Исак Џералд Фрауентал, поптисао се на полеђину менија, на коме су била исписана јела као што су димљене сардине, јагњетина, кромпири, воловски језик...

Такође, познато је да је Титаник имао малу штампарију на једном од спратова, у коме су се штампале дневне новине, које су објављивале резултате коњских трка, стање на берзи, трачеве из високог друштва. Нажалост, примерци нису били спашени као јеловник.

Скупоцено крстарење

Изградња Титаника је коштала око седам и по милиона долара, што је као данас око двеста тридесет милиона долара. Због тога је куповање карте за крстарење била права инвестиција.

Карта за прву класу коштала је око две хиљаде долара тада, што је данас преко шездесет хиљада долара. Луксузне кабине нису биле велике, али су се састојале од две спаваће собе, дневне собе, два ормара и једног купатила. С друге стране, путници треће класе (скоро седамсто њих) су морали делити само две туш кабине!

Титаник је имао и посебну теретану, базене, турска купатила, искључиво намењена мушкарцима, као и луксузну собу за читање, која је била намењена женама.