Апсајклинг (upcycling) је рођак нама познатој рециклажи. Иако на први поглед делују слично, постоје разлике. Циљ рециклирања је добијање новог материјала кроз прераду старог, док апсајклинг подразумева коришћења старог у целини, са што мање измена. Иако је овај појам код нас мало познат, нема онога ко није применио ову вештину, спаковао храну у посуду од сладоледа или искористио пластичне флаше као саксије.
Из интервенција на старим комадима намештаја и другим предметима се роди уникатан предмет, а његов власник постаје еколошки одговоран.
Ова техника поправке ствари је некима драг хоби, па чак и посао, а не брзо и јефтино решење. Трансформисани предмети не морају нужно бити и функционални. Довољно је старим стварима дати улогу декорација у простору да би се постигао апсајклинг. Апсајклинг је присутан свуда око нас, примере можемо наћи и док шетамо кроз град. Колико год је један предео урбан и нов, можемо видети безброј кафића који користе старо дрво, стаклене тегле или шармантне, старинске тепихе и намештај.
Глобалним порастом еколошке свести, тренд трансформисања старих предмета и одеће настаје као покрет борбе против прекомерне производње и потрошње. Један популаран вид апсајклинга је и реконструисање старих одевних предмета. Трансформација половне одеће у нов, оригиналан дизајн је нови модни хит, уместо куповања нових комада сваке сезоне. Бакине старе и дугачке сукње, уз суптилне промене попут краћења или дошивања мотива, постају модеран и јединствен модни израз.
Еколошка порука је доспела чак и до великих модних компанија, као што је Пума, која је произвела хаљину од старих чарапа бренда. Француска модна кућа Хермес говори о отварању атељеа у коме ће се искључиво радити са већ искоришћеним материјали. Италијанска кућа Прада и њена 'ћерка' компанија Миу-Миу се окрећу ка трансформацији старих комада из колекција, давајући им свеж и аутентични изглед.
Овај тренд, све популарнији из дана у дан, полако враћа приоритет на заштиту планете. Ово је веома добар корак унапред, еколошки свестан, али без жртвовања креативности.