Храна и филмови изгледају као необична комбинација, зар не? Међутим, у последње време смо све више сведоци чињенице да ланци брзе хране користе популарне филмове или њихове главне ликове како би створили брендиране производе и тематске меније. Ова стратегија привлачења потрошача показала се као веома успешна, доносећи профит како филмској индустрији, тако и ланцима брзе хране. Али, како су ове две потпуно различите индустрије пронашле "заједнички језик" и које су то компаније бриљирале у овој стратегији?
Мекдоналдс - култни Хепи Мил инспирисан познатим цртаћима
Један од најпознатијих примера ове стратегије је сарадња између ланца брзе хране Мекдоналдс и франшизе "Шрек". Наиме, у време када је популарни "зелембаћ" био на врхунцу своје славе, компанија Мекдоналдс дошла је на идеју креирања посебног Хепи Мила на чијим је кутијама био култни лик, а играчке из оброка у облику главних јунака радовале су како децу, тако и одрасле.
Ту су наравно и други цртани филмови, попут "Мињона", "Штрумфова", "Фроузен" и "Лепотица и звер", који су сјајан пример колаборације Мекдоналдса са филмском индустријом, а сваки нови цртаћ значи само једно - сви у Мек на Хепи Мил!
Бургер Кинг - колекције играчака и тематски оброци
Један од најпознатијих примера ове стратегије је партнерство између филмског студија "Марвел" и прехрамбене компаније "Бургер Кинг", чија је сарадња резултирала стварањем читаве колекције играчака инспирисаних суперхеројима из Марвеловог универзума. Сваки оброк укључивао је једну од ових играчака, а тактика је била изузетно успешна, с обзиром да су многа деца желела да сакупљају све играчке како би употпунила своју колекцију.
Новији пример сјајне сарадње Бургер Кинга са филмском индустријом је мени инспирисан новим филмом о пластичној лепотици Барби, а тематске крофне и шејк у препознатљивој розе боји већ сада обарају све рекорде продаје.
Сабвеј у "свемирској" мисији сакупљања чаша
Још један занимљив пример спајања два света је сарадња између франшизе "Стар Ворс" и ланца брзе хране Сабвеј. Како би обележили премијеру филма "Стар Ворс: Буђење силе", Сабвеј је креирао посебне тематске меније са специјално дизајнираним сендвичима и оброцима, а њихова сарадња је била веома успешна, јер је привукла како фанове франшизе, тако и љубитеље брзе хране. Љубитељи филма и брзе хране имали су и специјалан "задатак" - да сакупе свих 6 пластичних чаша и попуне колекцију са култним ликовима.
КФЦ и "Рецепт за завођење"
Нису само цртани филмови били инспирација великим ланцима брзе хране, па је тако КФЦ остварио је сарадњу са филмском франшизом "Рецепт за завођење". У овом филму, главни лик је обожавао да припрема пилетину, па је КФЦ креирао специјалан мени са пилетином инспирисан филмом и његовим главним јунаком. Ова сарадња је показала да се брендирање намирница може користити и као начин да се придобију потрошачи који су љубитељи одређене врсте хране: у овом случају - пилетине.
"Две муве једним ударцем"
"Бенефите од оваквог маркетиншког потеза имају обе стране - и филмска и прехрамбена индустрија: са једне стране, филмови добијају додатну промоцију кроз рекламирање у ресторанима брзе хране, чиме се "допире" до још једне циљне групе, а то су малишани, док са друге стране и ланци брзе хране користе популарност тих истих филмова како би се повезали са масовном публиком. Емоционална веза која се остварује између бренда и потрошача игра важну улогу у оваквој врсти оглашавања: потрошачи који осећају блиску повезаност са својим омиљеним филмским јунацима доживљаваће позитивне асоцијације и када је у питању ланац брзе хране, а тај осећај који шаље поруку да су они део свог омиљеног филма даје додатну вредност обема индустријама. Сјајан пример народне пословице "Две муве једним ударцем"", наводи Александра Иванковић, мастер економиста и специјалиста за развој и унапређење садржаја.