Магазин

"Креативни отказ": Запослени се утркују чији ће отказ бити забавнији и упечатљивији

Презентације, шаљиве песмице, бојанке - баш овако све више и више запослених дају отказе, а прегршт идеја преплавило је друштвену мрежу ТикТок у новом изазову,"креатини отказ". Поједини корисници су се чак и "специјализовали" за ову тему, а бројни пратиоци користе њихове идеје када одлуче да је време да промене посао и напусте компанију. Ко је "патентирао" овај тренд и да ли је истина да послодавци лакше "сваре" отказ запосленог када је он дат на хумористичан и креативан начин?
"Креативни отказ": Запослени се утркују чији ће отказ бити забавнији и упечатљивији© Screenshot TikTok / bellafey.arts

Друштвене мреже могу бити права ризница креативних видео клипова у којима корисници деле савете и своје "разрађене" методе за различите ствари, а сада је ТикТок "запалио" нови тренд када је посао, односно давање отказа у питању. "Креативни отказ" пружа запосленима прилику да се од својих шефова опросте на ведар и мање стресан начин стварајући позитивну атмосферу на послу, а моћ хумора ни овај пут није заказала.

Од торте, преко шаљиве песмице и "честитке" - како све запослени дају отказе

Након што су попут бомбе у посоловном свету одјекнули трендови попут "тихог одустајања", у којима запослени једноставно мало помало одустају од својих радних задатака и раде таман толико колико сматрају да је неопходно, а затим и "тихог запошљавања" које је уследило као одговор послодаваца својим запосленима, сада је на ТикТоку "рођен" нови тренд креативног давања отказа у коме се запослени утркују чији ће отказ бити забавнији и упечатљивији.

На корисничком налогу под називом bellafey.art који је "специјализован" за креативне начине давања отказа, појавио се веома забаван видео у коме је приказана ручно рађена "честитка" у којој, када се она отвори пише "Дајем отказ", а овај видео покренуо је лавину сличних снимака, а генијалне идеје које се само нижу просто маме осмехе милиона корисника ове друштвене мреже. Једно од генијалнијих решења је и "вртешка", која је сакупила преко 50 хиљада "лајкова".

@bellafey.art What's more fun than a ride in a ferris wheel? Quitting your job with a dramatic exit. #bossmoves#toxicworkplace#comedyvideo#quitjob#workhumor#relateable♬ Originalton - CENKGO

Креативни отказ најчешће дају зумери и миленијалци

И док су наши родитељи у компанијама проводили читав радни век, млађе генерације одлучују да током своје каријере промене што више радних места како би стекли разноврсно искуство и пронашли компанију чије вредности и културу деле. Исто тако, управо су млађе генерације те које стоје иза многих феномена у радном окружењу, па се тако и овај тренд може приписати зумерима и миленијалцима којима је "преко главе" токсичног окружења и гомиле радних задатака који их исцрпљују на послу.

"Послодавци не брину о вама и стога посао треба да третирате као одскочну даску до места где желите да будете у животу. Дајте отказ онолико често колико је потребно и дефинитивно немојте жртвовати своје ментално здравље због посла, осим ако не осећате да је то апсолутно неопходно. Лојалност и логика "бејби бумера" (генерација рођена после II светског рата), створиле су толико нездравих стандарда у нашем друштву - радити на послу на којем вас малтретирају и који мрзите све док не навршите 65 година и постанете једни од њих", навела је једна корисница ТикТока.

image