Гугл развија АИ програме за новинаре

Гугл планира да уведе нове алате вештачке интелигенције, који би требало да буду помоћ новинарима за побољшање продуктивности, смишљање наслова и сл. Још увек није познато када ће се пројекат лансирати, јер је идеја само у почетној фази, али бројни медији сматрају да употреба вештачке интелигенције у новинарству може донети нежељене резултате.

Гугл истражује опцију коришћења алата вештачке интелигенције за писање новинских чланака и у преговорима је са неколико новинарских организација о употреби алата за помоћ новинарима, рекао је портпарол компаније, a преноси Ројтерс.

Портпарол није именовао издаваче, али је "Њујорк тајмс" објавиода је Гугл водио разговоре са "Вашингтон постом", "Њуз корпом", власником "Волстрит џорнала", па чак и самим "Њујорк тајмсом". Нови алати за вештачку интелигенцију могли би да помогну новинарима са опцијама за наслове или различитим стиловима писања, на начин који "побољшава њихов рад и продуктивност", рекао је портпарол Гугла, додајући да је идеја тренутно у "најранијим фазама истраживања".

"Ови алати нису намењени и не могу да замене суштинску улогу коју новинари имају у извештавању, креирању и проверавању чињеница својих чланака", рекао је портпарол. Међутим, неки руководиоци који су видели Гуглов предлог описали су га као "узнемирујуће", наводи "Њујорк тајмс", додајући да су руководиоци тражили да не буду идентификовани.

Алат вештачке интелигенције који је представљен се у Гуглу наводно назива "Генесис". Портпарол "Њуз корпа" је одбио да коментарише извештај "Тајмса" везан за алатку вештачке интелигенције, али је рекао да имају одличан однос са Гуглом и да цене дугорочну посвећеност извршног директора Гугла, Сундара Пичаија, новинарству. 

Вест о одлуци Гугла долази неколико дана након што је "Асошиејтед прес" саопштио да ће се удружити са "Опен АИ", власником Чет ГПТ-а, како би истражили употребу вештачке интелигенције у вестима. Овакав договор који би могао поставити преседан за слична партнерства између новинарске и АИ индустрије.

Поједини медији већ користе генеративну вештачку интелигенцију за свој садржај, али новинске публикације споро усвајају технологију, због потенцијалног генерисања нетачних информација, као и због изазова у разликовању садржаја који производе људи и које производе компјутерски програми.