Филмови који представљају два веома различита универзума су већ недељама хит на друштвеним мрежама. Филм "Барби" је заинтригирао јавност још од како су прве фотографија са снимања биле објављене на интернету, па многи жељно ишчекују филм о лутки, која је деценијама била омиљена милионима људи широм света. Свет пун розе боје, пластичних предмета и осмеха, обележава овај најновији летњи филм редитељке Грете Гервиг.
С друге стране, "Опенхајмер" је биографски драмски филм, који истражује тамну страну човечанства кроз причу о Роберту Опенхајмеру, творцу атомске бомбе. Дело редитеља Кристофера Нолана је сигурно савршена прилика за преиспитивање људске природе и трагедије.
Надимак је настао када је објављено да ће оба филма бити објављена истог дана. У почетку је то изгледало као класичан пример контрарекламе, где би гледаоци морали да бирају један или други филм у зависности од свог укуса. Било је чак и гласина да је Ворнер Брос осветнички поставио Барби против Опенхајмера јер је Кристофер Нолан напустио студио, своју дугогодишњу кућу, и прешао се у Универзал. Али тонски контраст између филмова био је превише урнебесно оштар да би корисници друштвених медија могли да одоле, и убрзо је ово заказивање пуштања филма на исти дан резултирало више незваничним партнерством него ривалством. Име" Барбенхајмер" је узело маха.
Зашто су два (наизглед) веома различита филма заједно постала велики хит на друштвеним мрежама
Пре свега, премијере оба филма падају на исти дан (21. јул), што већ представља довољно занимљив контраст који привлачи пажњу публике. Ипак, ако мало дубље загледамо у приче и процесе стварања, оба пројекта имају много више сличности него што можемо претпоставити.
Пре свега, оба редитеља имају веома верне љубитеље и познати су по својим специфичним стиловима. Грета је позната по делима као што су "Бубамара" и "Мале жене", а Нолан по "Мрачном Витезу" и филму "Почетак". Поново, не постоје сличности између њихових опуса, али "Барби" и "Опенхајмер" деле један врло важан аспект, а то је креативност и ручни рад.
"Барбина" кућа је заправо пажљиво саграђена сценографија, њени пластични предмети су ручно извајани и састављени, како би подсећали на праве играчке. С друге стране, Кристофер Нолан је за јавност изјавио да за симулацију експлозије бомбе није користио никакве специјалне ефекте. Љубав према "традиционалном" стваралаштву се на овај начин јасно може видети, иако су у питању две потпуно другачије естетике.
Следећа, а можда и најважнија ствар која повезује ова дела су теме које истражују. Сигурно је да ће "Опенахјмер" навести многе да размишљају о људској природи, смрти, животу, трагедији... Интересантно је да се и "Барби", иако је цео филм пун розе боје и веселе музике, дотиче наведених егзистенцијалних питања.
Интересантна јинг-јанг динамика коју дела имају је привукла пажњу широм света а феномен је наставио да се шири на друштвеним мрежама. Многи људи описују да планирају прво да гледају "Барби", па одмах затим пређу у салу да гледају "Опенхајмера" или обрнуто. Корисници праве шаљиве фотографије, у којима на сцене из "Опенхајмера" стављају розе филтере, а "Барби" затамњују, као када би се боје филмова замениле.
Поједини креатори су чак комбиновали трејлере за оба филма и створили један цео, засебан трејлер, у коме се весели "Барбиленд" и "озбиљан" Ноланов универзум преклапају. Сигурно је да је овај интересантан феномен био сјајан маркетинг, преко којег публика бира да ли ће отићи на "светлу" или "тамну" страну. Интересантно је да су два најпопуларнија летња пројекта толико различита, али у исто време, толико иста - неко жели да осети праву тежину људске природе, кроз тамне боје и емоционалне сцене, а неко жели да ужива у веселом колориту, уз сатиричан (али и филозофски) приказ тражења смисла живота.