Све више људи користи ЛинкедИн као платформу за упознавање

Флертовање и тражење партнера на ЛинкедИн платформи нови је тренд који све више узима маха, а друштвене мреже преплављене су снимцима у којима корисници објашњавају које су предности ове мреже у односу на "дејтинг" апликације. "Може се прецизно исфилтрирати образовање, занимање, па чак и географско подручје потенцијалних кандидата, а затим само извршити селекција на основу физичког изгледа", навела је једна ТикТок корисница. Да ли је ЛинкедИн постао нови Тиндер? Изгледа да јесте.

Са преко 874 милиона активних корисника узраста од 30 до 49 година, ЛинкедИн, платформа која је иницијално креирана за потребе умрежавања колега, проналаска посла и стварања конекција у свету бизниса, све више се користи и као апликација за упознавање потенцијалних партнера. Разлог томе јесте недовољно добра селекција коју пружају популарне платформе попут Тиндера, Бауда или Бамбла: не само да су опције претраге онемогућене по критеријумима који су за кориснике релевантни, већ су и фотографије које корисници објављују често "позајмљене" са интернета или недовољно објективне.

ЛинкедИн нуди прегршт могућности и боље "филтере"

Ту "на сцену" ступа ЛинкедИн, на коме су горенаведени примери тек врх леденог брега, и који својим корисницима омогућава претрагу по великом броју критеријума. Занимање? - Никакав проблем! Степен образовања? - Лако! Место становања? - Наравно! Претходно радно искуство? - Ма, ево свих информација на једном месту! Делује као да је ЛинкедИн и заиста идеалан простор на вебу који обједињује све релеватне податке о једној особи.

Штавише, и фотографије које корисници ове платформе постављају су далеко реалистичније од оних на друштвеним мрежама и "дејтинг" апликацијама, без филтера и направљене изблиза - јер, изворно је она намењена пословним потребама.

Слободни људи теже да се повежу са онима који имају сличне каријере

Реалност са којом се сусрећу сви они који користе апликације за упознавање помало је сурова, имајући у виду не само штурост доступних информација, већ и веродостојност. Са друге стране, на ЛинкедИну је вероватноћа истинитости представљених података знатно виша - у складу са бизнис окружењем и циљевима екосистема.

Како је просечна старосна категорија корисника ЛинкедИна између 30 и 49 година, и њихове преференце знатно се разликују од преференци млађе популације: они теже да се повежу са онима који имају сличне каријерне путеве, деле слична интересовања и професионалне циљеве, а ова платформа омогућује управо то.

"Реалност је да ови људи траже нешто софистицираније: оне који нису на Тиндеру или који не траже само секс", наводи психотерапеут Алваро Фернандез Ћенћерадо.

Друга страна медаље

Ипак, бизнис гуруи и психолози наводе да је тражење партнера путем ЛинкедИна, ма колико он опција пружао, веома погрешно, будући да се на тај начин каља репутација платформе и деформише њена иницијална намена.

"Овакво понашање може имати веома негативне последице, нарочито уколико оно укључује људе који су са посла, оне који су у процесу транзиције из једне у другу компанију или оне који заиста ЛинкедИн користе за оно за шта је намењен", наводи Марта Буено, клинички психолог.

На крају крајева, и корисници оријентисани на бизнис и стручњаци су сложни: постоји велики број апликација на тржишту које омогућавају различите врсте контаката, и њихово преплитање не би требало да постоји. Штавише, злоупотребљавање функционалности ради остваривања неких других циљева није ни пожељно, а поготово није етично.