Магазин

"Највеће свих времена": Најлеше жене света поново на култној насловници Вога

Легендарна фотографија, која је започела доба супермодела, на којој су Наоми Кембел, Кристи Тарлингтон, Синди Крафорд, Татјана Патиц и Линда Евангелиста заједно, снимљена за насловну страну јануарског издања магазина Вог 1990. године - 33 године касније, рекреирана је за септембарско издање часописа.
"Највеће свих времена": Најлеше жене света поново на култној насловници Вога© prinscrean /Instagram

"Њихов престиж је био толико изванредан да је успео да надмаши брендове које су представљале чинећи имена Наоми, Синди, Линда и Кристи једнако признатим као што су и дизајнери који су их формирало", наводи се у саопштењу Епл ТВ као најава за документарну серију која ће пратити невиђене каријере Кембел, Крафорд и њихових савременица Линде Еванћелисте и Кристи Тарлонгтон. Ове девојке су сматране оригиналним "супермоделима," који су помогле да се утаба пут за бројне друге успешне моделе.  

Уз документарац, направљена је и нова верзија насловнице магазина Вог, који ће се појавити у издањима у Великој Британији и Сједињеним Америчким Државама са насловном "Највеће свих времена". Како пише Гардијан, недостаје само Татјана Патиц, која је умрла раније ове године.

Ово је окупљање века, кажe се у званичној објави Вога. "Оне нису рођене у овом модном свету. Дошле су у индустрију из различитих средина, нормалне девојке", каже редитељ Роџер Рос Вилиамс. "И надмашиле су свет у који су ушле."

У касним осамдесетим и средином деведесетих висока мода је успела да постане мејнстрим забава од интересне нише. Стубови носачи који су трансформисали индустрију су Кристи, Наоми, Синди и Линда. Ретка комбинација невероватно фотогеничних жена које су рођене са самопуздањем, смислом за хумор, радозналошћу и добром интуицијом за стил.

Сада у педесетим годинама, ове четири жене преиспитују време касних 1980-их и раних 90-их када су први пут почеле да се баве моделингом у дуго очекиваном предстојећем документарцу, "Супер модели" који ће се од септембра приказивати на Епл ТВ-у.

У тексту Вога манекенке износе своје виђење тог времена, када их је слава ставила у центар пажње, посебно након спота за песму "Фридом" Џорџа Мајкла, у којем је учествовало свих пет топ модела са насловне странице Вога.


"Било је сулудо. Ми нисмо Битлси", рекла је Еванђелиста о реакцији на спот и шетњу пистом.

Кембел је отворено говорила о томе како се њен живот променио са славом, али и о расизму који је искусила у модној индустрији.
"Зашто сам радила исти посао као и моје колегинице, а добијала сам мање новца", рекла је Кембел, црнкиња пореклом са Јамајке.

Модели су били део модне индустрије током ере пре покрета #МеТоо, радећи са фотографима који су од тада оптужени за сексуално неприкладно понашање са моделима, укључујући Бруса Вебера, Патрика Демаршелијеа и Терија Ричардсона.

Говорећи за Вог, све четири су изјавиле да су углавном избегавали сексуалну експлоатацију. Крофорд каже да јој је помогло њено несофистицирано порекло - јер није хтела да иде на журке.

"Вероватно сам пропустила неке фантастичне прилике, али сам сигурно избегла и неке мање фантастичне прилике", навела је Крофорд, мајка једне од најпопуларнијих манекенки садашње генерације, Каје Гербер.

Кембел, Тарлингтон, Крафорд и Еванђелиста, као и Патиц, Хелена Кристенсен и Клаудија Шифер, често се сматрају првим моделима који су постали познате личности изван модне индустрије.

Потражња за њима је нагло порасла 90-их година, а Еванђелиста је тада говорила "да се не буди за мање од 10.000 долара дневно".

image