Магазин

Луксузни ауто као аксесоар: Највернији купци Ферарија су жене у Кини

Кина је прва и једина земља у свету у којој жене чине најмање четвртину свих куповина нових и половних Ферарија. Женски купци су чинили двадесет шест одсто укупне продаје италијанског произвођача супераутомобила у Кини (не укључујући Тајван или Хонг Конг). Иако тачан број купаца није познат, наведени проценат далеко премашује удео Ферарија продатих женама у свим другим земљама света.
Луксузни ауто као аксесоар: Највернији купци Ферарија су жене у КиниGetty © Justin Sullivan

Жене које купују ове луксузне спортске аутомобиле обично раде у технолошкој индустрији, баве се предузетништвом (најчешће су станодавци или трговци некретнинама) или спадају у категорију супер-богаташа. 

Кина, Хонг Конг и Тајван чинили су дванаест одсто укупне продаје Ферарија прошле године, када је продато преко хиљаду и по аутомобила. Број продаја је данас скоро дупло већи у поређењу са бројем пре само пет година."Блумберг" пише да су наведене информације добијене из извора добро упознатих са темом, а сам Ферари је одбио да коментарише конкретне бројке везане за женске купце у Кини.

"Последњих година видели смо растући ентузијазам међу клијенткињама за наше производе и искуства", рекао је за "Блумберг" Бенедето Виња, извршни директор Ферарија. "Повећан број жена које се пријављују за догађаје које спонзорише компанија, као што је обука за тркачке аутомобиле, указује на раст овог тренда." 

На другим деловима света, преко деведесет процената свих Ферари модела купују мушкарци, док у Кини тај проценат пада на осамдесет одсто.

"Просечна старост купаца Ферарија у Кини је десет година нижа него у остатку Европе, а у Кини имате много жена које раде захтевне послове. Имају новца и могу себи да приуште Ферари, што је било пријатно изненађење за нас, нисмо очекивали такав велики успех, али Кина је растуће тржиште. Када људима иде добро, желе награду, а очигледно је да многе жене желе Ферари," рекао је бивши шеф бренда, Амедео Фелиса на Пекиншком ауто- салону пре неколико година.  

Кина је, одмах иза САД, глобално место за милијардере, а већином кинески грађани се могу наћи на листи најбогатијих жена у Азији. Продаја Ферарија женама у Кини пре десетак година је била само једна седмина данашњег процента и претпоставља се да друштвене мреже играју велику улогу у расту интересовања за овај легендарни спортски аутомобил.

На многим кинеским друштвеним мрежама се могу видети предузетнице и инфлуенсерке које поносно показују и возе свој нови Ферари. Интересантно је да се спортски аутомобил посматра као само још један тренд међу супер-богатима, као што је то луксузна торба или накит. 

"Моја нова беба! Купила сам Ферари пре две недеље, девојке данашњице су доминантне и воле да возе спортске аутомобиле. Иако сам волела свој Нисан и Мекларен, на крају сам одабрала овог новог "коња"," написала је једна корисница на кинеској друштвеној мрежи "Веибо (Weibo)", као опис поред објављене фотографије блиставог спортског аутомобила.

image