Научно истраживање је спроведено од стране јапанских научника на челу са доктором Таку Обаром, на узорку од скоро 7100 родитеља мале деце, а истраживачки тим оцењивао је развој деце по више различитих критеријума: комуникација, крупна и ситна моторичка функција, решавање задатака, као и личне и социјалне вештине.
Резултати студије показали су да деца која проводе превише времена испред екрана паметних телефона, таблета, рачунара, али и телевизора већ са две до четири године имају приметне симптоме застоја у менталном развоју.
Коришћење геџета више од четири сата дневно изазива менталне, али и моторичке сметње
Резултати истраживања јапанских научника показали су веома песимистичне резултате: код деце која су у узрасту до једне године била пред екранима дуже од четири сата дневно, сметње су се појавиле већ у наредних годину дана, а до четврте године биле су примећене и конкретни застоји у менталном развоју. Деца су са временом постајала све мање комуникативна и способна да решавају једноставне задатке прилагођене њиховом узрасту, а уочени су и проблеми са ситном моториком и социјалним понашањем.
Срећом, даља испитивања научника показала су и да се благовременим смањивањем времена проведеног са геџетима сметње у развоју деце могу елиминисати, и сам развој већ до четврте године вратити на вредности одговарајуће том узрасту.
На развој деце утичу и други фактори
У току истраживања, научници су оцењивали и утицај спољаших фактора на развој деце, а међу критеријумима нашли су се и узраст родитеља, финансијски статус породице, време проведено са бакама и декама, као и то да ли су мајке патиле од постпорођајне депресије. Резултати ове студије показале су да су мајке деце која су проводила више времена са геџетима у рукама биле млађег узраста, нижег степена образовања, са мањим приходом, али и прворотке које су најчешће патиле од постпорођајне депресије.