Како је Мерцедес на комичан начин честитао рођендан свом љутом ривалу, БМВ-у

У време када је прослављао стогодишњицу постојања, гигант аутомобилске индустрије БМВ добио је неочекивану честитку, и то ни мање ни више него од свог вечног ривала, Мерцедеса! "За још 100 година такмичења", стаjaло је у опису шаљивог видео снимка који је "запалио" Твитер и одушевио како љубитеље аутомобила, тако и доброг маркетинга.

Колико је важно имати здрав конкурентски однос показали су и маркетари Мерцедеса, који су својим љутим ривалима, колегама из БМВ-а, честитали стоти рођендан на заједљив, а опет симпатичан и надасве креативан начин. Њихова честитка "облетела" је виртуелни простор за рекордно време, а објаву је прегледало преко 302 хиљаде корисника Твитера.

"За још 100 година такмичења"

У видео снимку који је кружио интернетом, а на коме су се јасно могли видети елементи хаубе аутомобила марке БМВ, графички дизајнери су у врло препознатљивом и минималистичном стилу честитали својим конкурентима рођендан, написавши следеће:

"Хвала за 100 година такмичења. Првих 30 су биле помало досадне."

У самој објави која је подељена на Твитеру, а која је нажалост у међувремену уклоњена, писало је и "За још 100 година такмичења." На овај начин, Мерцедес је на креативан начин алудирао на своју доминантност и неприкосновеност на тржишту аутомобилске индустрије, али и на чињеницу да њихова историја траје дуже - Мерцедес се као бренд појавио још давне 1896. године, чак 30 година пре БМВ-а. Међутим, занимљивији од саме честитке био је начин на који су се "Мерцедесовци" потписали:

"Од лидера луксузне аутомобилске индустрије."

Запослене БМВ-а позвали у свој музеј

Међутим, довитљивост Мерцедесових маркетара и кративаца се на једном твиту и видео снимку није завршила, па су они одлучили да БМВ-овим запосленима поклоне и бесплатну посету Мерцедесовом музеју, у коме би могли да науче више о историји аутомобилске индустрије. За све госте, они су обезбедили и бесплатан паркинг, док су за првих 50 посетилаца (који се усуде да дођу) сервирани и "швапски специјалитети".

У част рођендана свог конкурента, огласио се и Мерцедесов директор маркетинга, Рафл Гласер, који је истакао да је посета музеју едукативног садржаја: "Јединствена изложба у нашем музеју води посетиоце кроз историју аутомобилске индустрије од њених почетака - увек у контексту историјског и културног значаја, као и одрживих и иновативних начела".

Честиткама се придружио и Порше

Ни маркетари Поршеа нису пропустили прилику да својим колегама честитају велики јубилеј, али су за разлику од Мерцедеса, одабрали "пригоднији" и мање упадљив начин:

"Будућност нам доноси велике изазове. Суочавамо се са њима са чистим задовољством у вожњи. Порше се клања стотој годишњици покретачке историје аутомобила и од свег срца честита БМВ-у овај јубилеј."