Гашење светла и "рефундација овулације": Како се различите земље света боре са падом наталитета

Демографска криза у последњих двадесетак година погодила је готово сваку земљу наше планете, и док се једни боре са падом наталитета тако што припремају финансијске олакшице будућим родитељима, други бирају креативније начине.

Демографска криза сматра се једном од највећих претњи за стабилан развој човечанства, а само са почетка 21. века коефицијент наталитета опао је до нивоа на коме свака нова генерација драстично уступа пређашњој. Штавише, у појединим земљама показатељ броја рођене деце је пао испод 1.

Како се овакав проблем решава? У Русији су то позамашни финансијски пакети са "мајчинским капиталом" који новопеченим родитељима у великој мери олакшавају одгајање детета, у Србији "родитељски додаци" за прво, друго и свако наредно дете, а ове земље су се одлучиле на нешто другачије мере подизања наталитета.

Сингапур и Ноћ нације

Како би подстакле младе да заснивају породице, сингапурске власти прибегле су креирању необичне рекламе, која се емитовала на свим медијским каналима и друштвеним мрежама. На видео снимку у трајању од три минута приказан је млади пар који жваће бомбоне, на чијем је паковању написано "Ја волим Сингапур", а затим како би очарао своју партнерку он почиње да репује. У свом перформансу он објашњава дами да је ускоро такозвана Ноћ нације, али да је главно оно што долази након тога.

"Ја сам муж патриота,

Ти си моја жена патриота,

Хајде да испунимо наш брачни дуг

И створимо нови живот!"

Осим тога, сингапурске власти се са ниским наталитетом боре и кроз изградњу нових стамбених јединица, а тачније - забраном градње малих станова за самце.

Јужна Кореја: "Доста је било посла!"

Готово једнако креативне мере подизања наталитета уведене су и у далекој Јужној Кореји, у којој је у последњих 60 година број деце у односу на број фертилних жена опао са 6 на мање од 1. Осим новчаних стимуланса, власти су увели и одређене мере како би становнике дословно "отерали" у спаваће собе. Будући да су Кореанци познати као велики радохоличари који даноноћно могу седети по канцеларијама. Новоуведене мере њихов рад ограничавају до 19.30 часова сваке треће среде у месецу. Хоће ли успети да врате интересовање младих ка чарима спаваће собе? Видећемо догодине.

Данска и "рефундација овулације"

Тренутно, у Данској на 1000 одраслих особа долази тек 11 беба, али за разлику од Кореанаца, власти сматрају да је годишњи одмор бољи начин да се зачне потомство, него сваке треће среде на крају радног дана. У складу са тим, они су спојили лепо и корисно и својим становницима понудили јединствене туристичке пакете са попустима ако се путовање организује током овулације. Уколико будући родитељи уз помоћ медицинске документације докажу да је беба зачета баш на том путовању, држава ће рефундирати део средстава.

Јапан и тренинг на роботима

Јапан "стари" брже од било које друге развијене земље, а само током 2022. године број становника смањио се за 801 хиљаду. У помоћ су пристигли научници са Универзитета Цукуби, који су развили робота Јотару - симулатор бебе који је направљен од силикона и потпуно аутоматизован, тако да до детаља опонаша мимику, па и плач бебе. Веровали или не, у роботу се налази чак и мали резервоар за воду, тако да се, када Јотару плаче, на његовом лицу појављују и сузе, као код праве бебе. Јапанци сматрају да овакав робот може пробудити родитељски инстинкт код новијих генерација, чиме би се наталитет повећао.