Истраживач трендова Хани Рицлер је један од водећих европских стручњака за храну. У Извештају о храни за 2024. годину нагласила је да се у овом домену све мења - од тога шта и како једемо, до тога ко прави нашу храну и како се производи.
За коју храну кажемо да је храна у тренду
"Трендове у исхрани дефинишем као одговор на тренутне жеље, проблеме и чежње у нашем друштву у смислу исхране или производње хране. Стога прехрамбени тренд увек мора да нуди потенцијална решења, јер ако то не учини биће само краткорочни феномен", објашњава стручњак за храну Хани Рицлер.
Наглашава да је тренутно фокус на одрживости и новим технологијама, а у наставаку прочитајте за које трендови истиче да "владају" у домену исхране.
Храна биљног порекла
Ово наставља да буде један од најважнијих трендова и вођен је растућом климатском и еколошком свешћу, посебно код млађе генерације. Тренд је ојачан и одбацивањем масовне производње меса, коју многи више не сматрају етички прихватљивом. Идеја да ћемо у будућности успети да смањимо потрошњу меса у индустријализованим земљама за најмање 75 одсто да бисмо спасили планету је лепа, али није реална. Стога, неопходно је пронаћи различита решења - а једно од њих је да месо и рибу заменимо намирницима на биљној бази.
Технолошки напредак у прехрамбеној индустрији
Иако су биљне замене све боље у опонашању укуса и текстуре меса и рибе, за многе још увек нису потпуна замена. Захваљујући новим технологијама, конкуренција такође брзо напредује.
Прецизна ферментација, која омогућује производњу сира помоћу квасца без потребе за кравама, има велики потенцијал за одрживију производњу хране. Друга алтернатива је узгој меса или рибе у лабораторијима, где се месо производи из животињских ћелија.
Жене у прехрамбеној индустрији
Индустрија прехрамбених услуга пролази кроз трансформацију и све већи број жена оставља свој траг у њој. Не само да су распрострањенији у врхунским ресторанима, него и доминирају сценом блоговања о храни, оснивају иновативне старт-апове за храну или стварају име нпр. у производњи вина. Према Фуд Трендсу за 2024. годину, жене покреће индустрију тако што се више фокусирају на друштвена и еколошка питања.
Регенеративна храна - будућност пољупривреде
Још један брзо растући, али релативно нов тренд је регенеративна храна. Фокус више није само на храни која завршава на нашим тањирима, већ на начину на који се храна производи. Другим речима, циљ је промовисање биодиверзитета и минимизирање утицаја пољопривреде на климатске промене, како би се регенерисала наша тла. Регенеративна храна се сада такмичи са органском индустријом.
Борба против отпада
Један тренд који је Хани први пут описала пре десет година је поновна употреба хране. Међутим, то још увек није довољно. Само у Немачкој, више од трећине произведене хране се баца. У прошлости су за то били углавном одговорни потрошачи, али данас се и старт-упови, трговачки ланци и ресторани све више окрећу одрживим концептима рециклирања хране. Циљ је не само да се смањи отпад, већ и спречи његово настајање, пише Кичен ребл.