Маск жели да Икс не буде само друштвена мрежа, већ и платформа за упознавање и дигитална банка

Прошло је тачно годину дана од како је Илон Маск за 44 милијарде долара купио Твитер, а драма око те друштвене мреже се не стишава. А како би се и стишала када свако мало Маск уведе неку промену - један дан враћа суспендоване налоге, други дан комплетно ребрендира платформу, а трећи дан најављује њену пропаст. Сада, Маск има нове идеје, и то не једну, него две - да до 2024. године Икс постане апликација за упознавање, као и дигитална банка.

Још један у низу потеза који су шокирали јавност, а вероватно и све запослене у Иксу, догодио се на обележавању прве године пословања компаније под диригентском палицом технолошког могула Илона Маска. На конференцији која је одржана, а у којој су учествовали чланови топ менаџмента фирме, Маск је свечано саопштио да жели да његова платформа добије нови концепт и имплементира елементе апликација за упознавање.

Икс постаје апликација за упознавање, али и дигитална банка

Током видео-везе која је била успостављена међу учесницима конференције, Маск је инсистирао на томе да до 2024. године Икс постане потпуно легитимна платформа за упознавање корисника. На који начин ће то бити реализовано, одакле му идеја и да ли уопште постоји потражња за таквом функсионалношћу, Макс није рекао, али је јасно да он од те идеје тек тако неће одустати.

Поред овог новитета, технолошки могул за Икс има још један "паклени" план, а то је да платформа постане и дигитална банка. Хоће ли успети у својој замисли да обједини све функционале, сазнаћемо већ за неколико месеци.

Фијаско за фијаском

Од како је у октобру 2022. године Илон Маск купио Твитер за невероватних 44 милиона долара, ствари су кренуле стрмоглаво низбрдо. Све је почело отпуштањем кључног особља у првих неколико дана "владавине", након кога су се промашаји само низали: бизнисмен је почетком јула 2023. године прво најавио ограничење број твитова који се могу прочитати, већ сутрадан твитовао да је у питању била само "вежба ироније" и да ограничења неће бити, а након тога крајем месеца комплетно ребрендирао Твитер и преименовао га у Икс. Ова одлука била је, по мишљењу стручњака, колосална грешка, какву Маск себи није смео да допусти.

"Ребрендирање Илона Маска сугерише да је он "потпуно изван свог елемента". Мислим да не разуме друштвене мреже", рекли су тада стручњаци.

Већ у августу месецу, Маск је одлучио да корисницима Икса онемогући блокирање других налога, наводећи да је овај алат по његовом мишљењу бесмислен. На крају истог месеца, када је (можда) схватио да се заиграо, технолошки могул је навео и да би Икс могао да пропадне, али да ће учинити све да до тога не дође.

"Тужна истина је да тренутно не постоје велике 'друштвене мреже'. Можда ћемо пропасти, као што су многи предвиђали, али даћемо све од себе да постоји макар једна", написао је тада Маск на свом налогу.

И за сам крај, пре нешто више од недељу дана, Маск је најавио да се на његовој друштвеној мрежи уводи претплата од једног долара годишње за приступ основним функцијама платформе. Тако ће корисници који желе да нешто објаве, ретвитују или лајкују морати пре тога да плате за услуге које су, на другим мрежама, потпуно бесплатне.