Магазин

Шта се највише "гуглало" у 2023. години

Крај године је, традиционално, намењен сумирању утисака, а портал Семраш је избацио занимљиву статистику која сликовито приказује шта смо то највише "гуглали" током 2023. године. Повраћаји новца, мере са којима се сусрећемо приликом претраге рецепата, трудноћа Ријане - само су неки од појмова који су пробудили радозналост становника кугле земаљске.
Шта се највише "гуглало" у 2023. години© Canva / pixelshot

У дигиталној ери, где сваки клик мишем отвара портал у бескрајно море информација, Гугл претрага одражава колективну радозналост, бриге и интересовања људи широм света. Од практичних питања о кувању и личним финансијама, преко упита о здрављу и претрага дијагноза, па све до шкакљивих информација о познатим личностима - ова питања су попут прозора у ум савременог човека.

У 2023. години смо највише претраживали...

Са милионима претрага које се обављају сваке секунде, Гугл више није само обичан претраживач - он је дигитални одраз наших мисли, стрепњи, и знатижеље. Па, о чему смо то онда размишљали највише? 

  1. Где је моја рефундација
  2. Колико је унци у једној шољици
  3. Како израчунати БМИ(индекс телесне масе)
  4. Да ли је Ријана трудна
  5. До када је отворена најближа самопослуга
  6. Кој је мој АјПи
  7. Која је моја АјПи адреса
  8. Како израчунати проценат
  9. Колико је центиметара у једном инчу
  10. Како обрисати Инстаграм налог

Питања о Ријаниној трудћи су се у ТОП 100 најтраженијих појмова нашла чак три пута у различитим формама, те се може закључити да је она не само велика звезда, већ и да је њен приватни живот много интересантнији од каријере коју је градила годинама.

Здравље и спорт највише занимају људе

Међу ТОП 100 најтраженијих појмова, традиционално су се нашла и питања везана за здравље, како ментално, тако и физичко - који су симптоми АДХД синдрома, који је нормалан број откуцаја срца, како смршати брзо, шта је лупус и тако даље.

Незаобилазна су била и спортска питања, нарочито она која се тичу Супербоула - шта је, када се одржава, на ком се ТВ каналу емитује и у које време, као и ко је победник.

Упити који се тичу друштвених мрежа су се махом односили на брисање или привремено деактивирање корисничких налога. Оваква статистика потврђује и све популарнији МонкМод тренд, у коме све више припадника млађих генерација одлази са друштвених мрежа и окреће се стварном животу.

Претраге указују и на поражавајућу неинформисаност

Осим што отварају портал у бескрајно море информација, статистике попут ове су и сјајан начин за приказивање стварног стања ствари када су образовање и општа култура у питању. Нажалост, неинформисаност светске популације је на граници да буде поражавајућа.

Међу најпопуларнијим Гугл упитима нашао се и велики број појмова који би требало да буду општепознати - како израчунати проценат је само један од њих. Даље су се упити овог типа само низали: колико недеља има у години, где сам (?), када је Дан заљубљених, колико дана има једна година, шта је прост број.

image