У новембру прошле године, један корисник платофрме Икс је написао да мисли да сви мушкарци потајно верују да би успешно могли да приземље путнички авион случају нужде. На објаву је реаговало преко 50 хиљада људи а бројни корисници су у коментарима потврдили ову теорију, додајући да верују да су испробали довољно онлајн симулација у којима су управљали авионом и да би били успешни у оваквом задатку.
"Мало се двоумим, али сам оптимистичан", "Сигурно је било оваквих случајева, верујем да свако ко може да прати инструкције контролора лета може да спусти авион" и слични коментари показују да би многи мушкараци радо пробали да управљају авионом.
Убрзо након тога, на ТикТоку се проширио тренд у коме жене питају своје мужеве или браћу да ли верују да би умели да приземље авион у случају опасности, на шта су многи одговорили потврдно. "Волела бих да ми је самопоуздање високо као код мушкараца који верују да је тако лако спустити авион...", писали су корисници у коментарима као одговор на овај тренд.
Раније ове године, једна америчка анкета у којој је учествовало преко 20 хиљада људи је потврдила теорију да многи мушкарци имају чак превише поверења у своје "способности", иако немају претходног искуства. Сваки трећи мушкарац је рекао да верује да би могао да спусти авион на земљу у случају нужде, док свака пета жена верује да би можда била успешна.
Поред тога, постоје приче из стварног живота које додатно могу охрабрити ове врсте фантазије херојства. Прошле године у Флориди је један путник, без претходнох искуства, успео да приземљи мали авион (уз детаљна упутства контролора лета), након што се пилот онесвестио.
Нажалост, самопоуздање и онлајн симулације не могу да гарантују успех.
"Новим пилотима је углавном потребно најмање 50 сати обуке да би добили прву лиценцу, а највећи део овог времена се користи за вежбање слетања... Ако идете превише споро, крила вас више неће одржавати у ваздуху и летелица почиње да пада. Ако идете превише брзо, тешко ћете се дочекати на земљу и вероватно нећете слетети на писту" објаснио је пилот са скоро 20 година искуства, за магазин "Џи-Кју".
Он сматра да, у хитним случајевима, најбоље је препустити да аутопилот реши проблем, који ће у екстремним случајевима аутоматски спустити авион на земљу. "Као мушкарци, понекада можда имамо превише самопоуздања, поготово када мислимо да ће управљање великим машинама бити добар изазов," закључио је.
Да би професионални пилот безбедно спустио авион на земљу, мора да обраћа пажњу на брзину, прати правила ваздушног саобраћаја, успешно комуницира са контролорима лета, буде сконценцтрисан, узме мноштво фактора у обзир пре доношења одлуке... Управо због тога, пилоти морају да прођу интензивну теоријску обуку, пре него што закораче у летелицу. Потребне су године да би пилот могао да управља путничким авионом, тако да постоји врло мала шанса да би обичан путник, који нема никакво претходно искуство, успео да приземљи авион, поготово ако је у питању стресна ситуација.
Срећом, мала је вероватноћа да ће се ико од нас наћи у овој ситуацији, јер још увек није забележено да и пилот и копилот нису у стању да безбедно управљају авионом.