Одлично организовани људи тврде да свако може бити добро организован, ако мало коригује своје навике. Неки примери добре организације могу послужити да од ове јесени и ви промените своје навике и направите добар план.
1. Створите дневну рутину
Као када се формирају навике код мале деце увођењем ритма у дан, тако би и одрасли људи требало да креирају свој дневни распоред. Када имате одређену структуру и ритам дана, остављате себи време да се припремите за обавезе које долазе. Рутина коју тако стварате организује и структуира дан, што ствара осећај веће контроле над даном.
2. Направите листу обавеза
Листа ће вам помоћи да пратите своје дневне обавезе, а најбоље је да је пишете увече, претходног дана. Држите уз себе роковник и штиклирајте обавезу коју испуните.
3. Планирају своје обавезе
Није довољно само исписати листу обавеза, већ и временски да их организујете. Притом, увек оставите времена за непланирана одступања, као што је продужени састанак или кашњење. Уколико се нека обавеза не уклапа у распоред, покушајте да је делегирате на некога или одложите премештајући је за други дан.
4. Планирање почиње од 1. у месецу
Сви одлично организовани људи знају да је почетак месеца право време да се направи план. У односу на своје годишње планове, ускладићете на овај начин све своје месечне планове и важне обавезе.
5. Читајте и одговарајте на мејлове истог дана
Ово не само да је особина и знак одличне организованости, већ и познавање пословног бонтона и примарне пословне културе.
6. Чим устанете наместите кревет
Звучи наивно, као распоред обавеза за децу, али велики утицај има уредност и ред од ране зоре. Крећите од базичних послова и обавеза, како бисте увек имали добар старт за велике обавезе које вас очекују.
7. Враћајте ствари на своје место
Ма колико ова навика деловала једноставно и логично, сигурно познајете особе које на изласку из куће траже најосновније ствари попут наочара за вид или кључева од кола. Држати ствари увек на свом месту, а после коришћења их вратите на место јер то штеди време.
8. Одмах очистите сваки неред
Чишћење нереда и уопште чиста кућа и простор за рад ствара инстант осећај организованости, јер је физички неред повезан са менталним нередом. Чишћење кухиње одмах након јела или припреме хране, радног стола након завршетка обавеза, не само што делује организовано, већ вам оставља више времена за друге ствари.
9. Не одлажите ствари за касније
Не одлажите обавезе за касније без разлога. Постоји "правило 2 минута", које значи: ако вам за неки посао треба више од два минута, одложите га и забележите у планер или позовите некога да га уради, уколико ви не стижете. Уколико се обавеза може урадити за мање од 2 минута, урадите је одмах.
10. Увек у распореду оставите време за себе
Направите у распореду време намењено читању, шетању, вежбању у фитнес клубу или кафи са пријатељима. На овај начин дајете себи одушка одмором од рутине, али одржавате и здрав друштвени живот.
Крените са малим променама, а вежбом и временом, многе ставке са овог списка биће вам рутина. Важна је доследност и свакодневна примена.