Анализирано је како присуство и начин рада жена у великим компанијама утиче на целокупан успех фирме, а закључено је да жене на састанцима радо постављају сложена питања (много чешће него мушкарци), да лакше могу да признају да нису знале одређену информацију, што заузврат помаже у развоју ефикаснијих и продуктивнијих разговора међу запосленима, преноси "Харвард бизнис ривју".
Након што су аутори студије преиспитали преко 200 компанија, пронађена је главна заједничка навика међу женама, која је имала "незамењив" позитиви утицај на њихове каријере и успех управних одбора: увек су биле добро припремљене за састанке и дискусије.
Један од мушких директора који је испитан нагласио је да су жене у управним одборима увек биле спремне за сваки састанак, као и да би често имале више знања од својих мушких колега када су у питању теме о којима се разговорало. Углавном би припремиле питања која би побољшала целокупан рад и процес тражења нових решења, а чак би мотивисале и друге колеге да дубље проучавају теме пред будуће састанке.
Исти резултати су забележени и код радница које нису биле у управним одборима, тако да се овај утицај могао осетити у компанијама без обзира на њихове позиције. "Када смо припремљени, улазимо у сваку просторију са много више самопоуздања, већа је шанса да ћемо да говоримо на састанку и донесемо драгоцен допринос дискусији," објашњава за "Си-Ен-Би-Си" Џоан Липман, списатељица и профескорка на Јејл Универзитету.
Замка "савршеног радника"
Иако су резултати студије позитивни, познато је да жене често осећају потребу да се докажу у пословном свету, јер немају увек исте повластице и олакшавајуће околности као своје мушке колеге. Због тога, многе припаднице лепшег пола себи не дозвољавају да посустану и "успоре", да би колеге и надлежни наставили да их поштују и схватају озбиљно.
Међутим, овај начин размишљања може да постане врста замке, јер жена може да добије титулу "вредне пчелице" на радном месту, којој се зато често додељују различити "брзи, незахвални" задаци који немају велики утицај на успех фирме, као ни на њен лични напредак.
Да би се то спречило, Липман саветује да би жене требало да сву пажњу преусмере искључиво на детаљно припремање корака који би им помогли да се пробију у пословном животу и унапреде своју каријеру. То може бити разговор са клијентима или шефом, представљање сопственог бизнис плана, проучавање тренутног пројекта... Исти принцип се може применити у било којој индустрији, само је најважније да жене не дозволе да се њихова ефикасност и продуктивност злоупотребљавају.