Када је реч о прању аутомобила у зимским условима, мишљења су подељена. Једни сматрају да четвороточкаша треба прати што чешће, како се прљавштина и со не би задржавала и штетила аутомобилу, док су други мишљења да у хладним зимским месецима прање кола ипак треба избегавати. Ко је у праву? Универзалан одговор на ово питање не постоји, али је немачки ауто клуб АДАЦ дао смернице.
Колико често треба прати аутомобил у зимским месецима
Учесталост прања аутомобила у зимским месецима не би требало да се разликује од учесталости у летњем периоду. Пре свега јер је чист аутомобил видљивији од прљавог, посебно у лошим временским условима. Међутим, увођењем обавезних дневних светала (која су на новијим аутомобилима чак и LED) ова предност чистог аутомобила као да је пала у други план.
Да ли је истинита тврдња да со која се посипа по путевима изазива оштећења на аутомобилу? И да и не. Сама по себи со не може у великој мери оштетити возило, осим уколико на каросерији нема већ постојећих оштећења или знакова корозије. Дакле, возила која су новијег датума и без постојећих огреботина или похабаних делова нису у толиком ризику као старија возила, која су већ у одређеном степену кородирала.
Када не треба прати аутомобил у аутоперионицама
Стручњаци не препоручују да се аутомобили перу када је спољашња температура ваздуха испод 10 степени Целзијуса. Будући да је температура воде из "пиштоља" најчешће између 10 и 30 степени, прање не прија ни једном делу возила, а уколико се не води довољно рачуна, оно лако може испровоцирати низ проблема.
Највише су на удару фарба и лак којима су четвороточкаш прекривен, а који је осетљив на нагле и драстичне промене температуре, и, наравно, стакла, која због велике разлике у температури могу једноставно да пукну. Осим тога, "жртве" вруће воде могу бити и гумене траке око врата аутомобила (кедери), које такође могу попуцати када након прања изађете на хладан ваздух.