Посматрање туђих негативних реакција на храну утиче на то да је и ви не волите

Ако покушавате да конзумирате више поврћа, немојте да посматрате друге док га једу - можда вам више неће бити укусно. Негативне реакције других на одређену храну може да утиче на нашу перцепцију о њеном укусу и "диктира" да ли ће да нам се свиђа или не, открили су истраживачи у Енглеској. Како туђи израз лица може да управља нашом исхраном?

Сигурно сте некада гледали другог како једе оброк "у сласт", па сте и сами пожелели да га пробате. Откривено је да се сличан резултат може добити и када је супротан случај: Ако видимо да се некоме очигледно не допада храна коју једе, можда ћемо и сами оклевати да је пробамо, а ако ипак одлучимо да је поједемо, постоји могућност да нам се неће свидети јер верујемо да је неукусна.

Овај феномен је доказан у студији у којој је група жена посматрала изразе лица људи који су конзумирали сиров броколи. Испоставило се да су њихове реакције на ово поврће утицале на доживљај укуса жена који би касније појели исту храну.

Учеснице су посматрале видео клипове непознатих људи који су имали три различите реакције на конзумирање броколија: позитивна (уз осмех), неутрална и негативна (намрштен израз лица).

Аутори студије су сазнали да намрштен израз лица није умањио жељу за конзумирањем броколија, што је било изненађујуће. Међутим, негативна реакција је женама променила перцепцију о његовом укусу - описале су да им се није допадао као пре.

Научници верују да негативне реакције на храну имају већи утицај на људе зато што подсвесно покушавају да се заштите од хране која може бити покварена, па самим тим и опасна.

С друге стране, посматрање позитивних реакција није подстакло жене да одаберу броколи, нити им се више допадао када су га појеле, што је такође било неочекивано.

Научници претпостављају да позитивне реакције на храну нису имале ефекта на учеснице студије зато што осмех није природна и типична људска реакција на конузмирање укусне хране.

"Ово значи да посматрање некога ко једе поврће и има веселе експресије не делује као добра стратегија за подстицање жеље за конзумирањем те хране," закључила је ауторка студије др Кејти Едвардс са Универзитета у Бирмингему.

Научници су овим експериментом желели да процене како реакције и понашање других људи утиче на наше одлуке и преференце, а ово посебно важи за навике у исхрани. Дакле, ако желите да ваше дете једе више поврћа, можда је најбоље да вам израз лица буде неутралан ако га конзумирате пред њим - без неприродног осмеха, али и без очигледних знакова одбојности.