Друштвена мрежа ТикТок одувек је важила за платформу која диктира трендове, било да је у питању начин облачења, музика која се слуша или лепота и нега. Сада се на њој појавио нови тренд, тотално другачији од свих осталих. У питању је #loudbudgeting, који промовише рационално трошење новца из кућног буџета и који је за јако кратко време сакупио преко 10 милиона прегледа!
Тренд #loudbudgeting се појавио као одговор на превисоке цене
Услед експоненцијалног раста цена свуда у свету, а након свих трендова који промовишу расипање новца и живљење живота пуним плућима, чак и када финансије то не дозвољавају, миленијалци су се коначно "опаметили" и почели да активно размишљају о начинима да уштеде. Тако је и настао #loudbudgeting - тренд који позива људе да без гриже савести или осећаја срамоте своју потрошњу сведу на минимум.
Концепт се заснива на промени виђења ствари и начина размишљања о новцу. Дакле, уместо да као разлог да нешто не купимо кажемо "Немам довољно новца", треба да кажемо: "Не, нећу то купити јер не желим да трошим новац који сам зарадио". Неки млади се одричу куповине кафе у неком од ланаца кафетерија, други избегавају дружења по кафићима и ресторанима, док трећи бирају повољније туристичке дестинације уместо монденских летовалишта.
Брига о финансијама главни окидач за депресију код миленијалаца
Растрзани између жеље да граде каријеру, поседују лични животни простор, одржавају друштвени живот на задовољавајућем нивоу и граде емотивне односе, миленијалци све више времена улажу и у планирање својих финансија, које, због изазовне ситуације са пандемијом Корона вируса и неизвесности на тржишту рада, представљају веома "клизав" и нестабилан терен.
Иако нестабилност на економском тржишту утиче исто на све генерације, миленијалци су ти који су извукли "дебљи крај". У време када је требало да зарађују највише и коначно "стану на ноге", они водили битку за опстанак. То је, неоспориво, оставило последице и на њихово ментално здравље, па је чак 54 процента миленијалаца изјавило је да су финансије окидач за анксиозност или депресију.
Финансијска нестабилност утиче на све сфере живота
Доба инфлације умешало је своје прсте у све сфере живота - у пријатељства, породичне односе и емотивна партнерства. Страх од финансијске нестабилности данас је већи него икада, а млади готово све своје одлуке базирају првенствено на буџету којим располажу.
Они сада не могу, попут старијих генерација, да са једном платом покрију трошкове кирије, одвоје нешто новца са стране, путују и упознају се са својим вршњацима ради дружења или емотивног зближавања. Штавише, велики број младих и даље делимично зависи од својих родитеља и њихове финансијске подршке.