Бела кућа изразила забринутост поводом експлицитних слика Тејлор Свифт

Бела кућа је данас саопштила да је узнемирена лажним онлајн сликама поп певачице Тејлор Свифт и поручила да компаније друштвених мрежа имају важну улогу у спровођењу правила како би спречиле ширење таквих дезинформација.

"Ово је веома алармантно. И зато ћемо учинити све што можемо да се позабавимо овим питањем", рекла је портпарол Беле куће Карин Жан Пјер на брифингу за новинаре, додајући да би Конгрес требало да предузме законодавне мере по том питању, преноси Ројтерс.

Лажне експлицитне слике Тејлор Свифт које је вероватно генерисала вештачка интелигенција ове недеље су се прошириле друштвеним мрежама, изазивајући узнемиреност обожавалаца и позиве законодаваца на заштиту жена и сузбијање платформи и технологија које шире такве слике.

Једна од фотографија коју је корисник поделио на платформи Икс (Твитер) прегледана је 47 милиона пута пре него што је налог суспендован у четвртак.

Икс је суспендовао неколико налога који су постављали лажне слике Тејлор Свифт, али су слике подељене на другим друштвеним мрежама и наставиле да се шире упркос напорима тих компанија да их уклоне. Док је компанија Икс саопштила да ради на уклањању слика, фанови поп суперзвезде преплавили су платформу у знак протеста.

Објавили су повезане кључне речи, заједно са реченицом "Заштити Тејлор Свифт", у покушају да сузбију експлицитне слике и отежају њихово проналажење.

"Ријалити Дифендер, компанија за сајбер безбедност фокусирана на откривање вештачке интелигенције, утврдила је са 90 одсто аутентичности да су слике креиране коришћењем модела дифузије, технологије вођене вештачком интелигенцијом која је доступна у више од 100.000 апликација и јавно доступних модела, рекао је Бен Колман, оснивач и извршни директор компаније.

Како је индустрија вештачке интелигенције процветала, компаније су се утркивале да издају алате који корисницима омогућавају да креирају слике, видео записе, текстуалне и аудио снимке уз једноставне упите.
Алати вештачке интелигенције су веома популарни, али су учинили лакшим и јефтинијим него икад креирање такозваних "дипфејкса" (deepfakes), који приказују људе како раде или говоре ствари које никада нису радили.