Модна кућа се извињава за скандалозну кампању са децом
У центру модне кампање за ташне, нашле су се малолетне девојчице које у рукама носе медведиће са садо-мазо аксесоарима. Иако су ове торбице - медведићи биле приказане на недељи моде у Паризу, у реклами која користи децу као моделе, кампања је добила сасвим другу конотацију, алудирајући на дечју порнографију. Многи корисници на друштвеним мрежама су почели да критикују бренд, као и све уплетене у ову кампању.
Након великог одјека и негативних коментара, модна кућа је објавила извињење преко Инстаграма за ''узнемирујућ'' и ''неодобрен'' садржај, као и да не подржавају никакву врсту злостављања над децом, те да се залажу за њихову безебедност и здравље.
Ова кампања је узнемирила јавност и изазвала многобројне реакције. Неки сматрају да није могуће да се кампања тако великог бренда објави без претходне провере и одобрења, док други говоре да извињење преко Инстаграм сторија не може бити довољно за овакав ''пропуст''.
Поред самих фотографија са снимања, које укључују децу која држе плишане медведиће у кожној опреми и са ланцима, многи су скренули пажњу и на ранију кампању са "Адидасом" где су се на фотографији видели папири на столу, за које су Твитер корисници установили да је у питању документ Врховног суда САД о дечијој порнографији. Ово доводи у питање ''Баленсијагине'' тврдње да су ове садашње објаве биле неодобрене и непланиране.
the brand "Balenciaga" just did a uh..... interesting... photoshoot for their new products recently which included a very purposely poorly hidden court document about 'virtual child porn'normal stuff pic.twitter.com/zjMN5WhZ0s
— shoe (@shoe0nhead) November 21, 2022
Hey Photographers : When Balenciaga hires you to shoot their new lookbook & you show up to find a toddler laid across a sofa with wine glasses & bondage gear arranged around them, you walk away. Period. pic.twitter.com/DSoHgQLM6O
— Hoop (@xhoop) November 21, 2022
Један корисник је повезао књигу у позадини једне од ''Баленсијагиних'' Инстаграм објава са овим скандалом, такође уклоњених. Књига је о белгијском уметнику Микелу Боремансу, који је познат по надреалним приказима. Постоји неколико слика овог уметника које приказују децу у морбидним ситуацијама. Иако је у питању метафорички опис и сатиричан контраст зла и невиног, лако је направити везу са експолатацијом деце у овој кампањи.
Многи повезују ''Баленсијагин'' одлазак са Твитера у октобру ове године са овим скандалом, сматрајући да је напуштање било унапред смишљено због планиране контроверзије коју ће оваква кампања донети. Корисници додају да је лицемерно од модне куће да одбаци Кање Веста због увредљивих коментара, а да сами промовишу веома опасне теме.
''Баленсијага'' је раније данас уклонила све објаве са Инстаграма.
Керинг, компанија која је власник овог модног бренда, још се није јавно огласила. Људи на друштвеним мрежама позивају познате амбасадоре овог бренда, попут Ким Кардашијан, да се огласе и обуставе сарадњу.