Приликом продаје аутомобила, прво питање које ћете као продавац добити јесте: "Колико је прешао?" То није случајно, јер овај податак доста говори о стању мотора и целокупног возила, а ма колико га добро ви одржавали, уколико је прошао превише, купца ће то одбити.
Онлајн платформа за продају возила Карвау, поделила је километраже на којима половни аутомобили губе највише на вредности и постају непривлачни за купце, наглашавајући да ипак није добро бити у власништvу једног аутомобила исувише дуго.
"Наши подаци показују колико је важно да се аутомобили продају брзо. Превише чекања на продају може резултирати падом у вредности возила", објаснио је Пол Баркер, уредник платформе Карвау. "Наравно, много фактора утиче на вредност, попут модела и модификација на возилу, али је километража и даље пресудна", додао је он.
Са којом колиметражом је најбоље продати аутомобил
Продаја аутомобила са 50 до 60 хиљада пређених километара је најбоља могућа опција, с обзиром да већина произвођача возила даје фабричку гаранцију која обухвата ову километражу. По преласку овог броја километара обично долази и до првих значајнијих сервисирања четвороточкаша, који могу значајно оптеретити буџет, што је разлог више да своје возило проследите наредном власнику.
Друга метрика која се често узима у обзир варира између 90 и 110 пређених километара, будући да поједини произвођачи (обично скупљих, луксузнијих аутомобила) гарантују да ће возило перфектно функционисати и када бројач километраже "откуца" стотку. Све преко тога потенцијалних купцима може представљати психолошку препреку у куповини.
Најтеже се продају када пређу више од 160 хиљада километара
Тржиште половних аутомобила је у Србији веома развијено, а број возила који се може пазарити путем најпопуларније платформе Половни аутомобили премашује 73 хиљаде "половњака". Од укупног броја аутомобила, оних са пређених 150 и више хиљада километара има чак 42 хиљаде! Разлог за то јесте чињеница да се таква возила много теже продају, чак иако су добро одржавана и у перфектном стању.
Стручњаци из Прогресива овај феномен објашњавају перцепцијом купаца, премда у њиховим главама вредност возила опада након достигнутих 160 хиљада километара. Оно што продавцу (евентуално) може олакшати продају половног возила које је много прешло јесте сервисна књижица у којој су забележена сва редовна и ванредна одржавања возила, на основу којих би купац могао закључити да је четвороточкаш вредан тог новца.