Без обзира да ли желите нову боју или планирате да поптуно промените фризуру, одлазак у салон може бити позитивно, трансформативно искуство. Када вам се свиђа шта је фризер урадио, осећате се освежено, задовољно и самопоуздање вам расте.
Међутим, ту је и друга, нежељена страна одласка у салон која се многима барем једном догодила: Изашли сте из салона потиштени и незадовољни својим изгледом, зажалили сте што нисте одреаговали на време и једва чекате да се што пре поново офарбате/ошишате, да бисте поправили ситуацију. Како да избегнемо ове несрећне резултате?
Фризура ми је лоша - шта сад?
Једна од "љубазних" навика које фризери заправо не воле је да муштерије ћуте када су незадовољне. Многи се устручавају да фризеру скрену пажњу када им се не допада изглед и процес рада (можда то није боја коју смо замислили, можда је исувише центиметара исечено...). Већина људи не жели да подели своје искрене мисли како не би увредили фризера, не желе да дође до "непријатне атмосфере", те жртвују сопствене жеље.
Међутим, ово уопште није исправан поступак, већ би требало да све недоумице које имате пренесете свом фризеру.
Можда је то лакше рећи него учинити, али једноставно је: Прво, процените шта вам се не свиђа. Ако сте се ошишали, да ли је проблем у самој фризури, или можда коса само није исфенирана како вам се допада? Када прецизно одредите шта вам не одговара, комуникација са фризером је ефикаснија и продуктивнија.
Ако је у питању грешка у фризури, то треба рећи истог тренутка када је приметимо, чак и када још увек није завршена. Конструктивна критика је увек од помоћи, јер ћете спречити незадовољство пре него што буде прекасно, али ће помоћи и фризеру да унапреди свој рад.
Будите искрени, али љубазни
"Мрзим ову фризуру, ово нисам ја, ко би желео да му коса изгледа овако..." Иако су ово мисли које вам можда пролазе кроз главу, оне нису од велике помоћи и само могу додатно да вам покваре расположење.
Колико год да сте незадовољни и исфрустрирани, увек би требало, на љубазан начин да кажете како се осећате. Можете да кажете да нисте сигурни око фризуре, можете да дате сопствени предлог или да фризера питате да заједно осмислите друго решење. Ово могу бити корисне информације које ће фризеру дати до знања да нешто није у реду, па ће моћи да осмисли алтернативно решење. Важно је да останемо смирени, јер фризеру сигурно није био циљ да будемо незадовољни услугом.
Дајте предлоге и будите стрпљиви
Након што кажете шта вам се не свиђа, покушајте да дате сопствене предлоге или да фризеру пружите прилику да проба да исправи грешку. Иако можда нисмо сигурни шта би тачно требало да се уради, отвореном комуникацијом можемо доћи до заједничких идеја, које ће можда преокренути целу ситуацију.
Бакшиш и избегавање исте грешке у будућности
Ако уопште нисте задовољни фризуром, да ли морате да оставите напојницу? То може да зависи од неколико фактора. На пример, ако фризер очигледно није послушао ваше жеље и радио је "по свом" (а резултат вам се не допада), онда нисте у обавези да оставите напојницу.
Међутим, ако је фризер рекао да вам, на пример, шишке не би добро стајале, а ви сте инсистирали (па сте на крају схватили да је био у праву), онда би свакако требало да оставите напојницу, јер је његово професионално мишљење ипак било исправно и послушао је ваш захтев.
Да бисмо умањили шансе за незадвољство фризуром у будућности, најбоље је да фризеру дате веома специфична упутства и кажете које су вам преференце. Добро је да прецизно наведете шта желите, али и шта дефинитивно не желите. Ако нисте сигурни у сопствени избор, понесите неколико примера фотографија и покушајте да дођете до одлуке уз консултацију са фризером.