Пажња возача је током управљања аутомобилом не само на путу, већ и на малим сигналима које емитује аутомобил - некада су то звукови који се до тада нису чули, некада мириси који индикују да је дошло до неког квара, а некад то може бити и једва приметно подрхтавање волана.
Разлога за овакву појаву може бити неколико, а благовремено уочавање проблема вас може спасити не само енормних трошкова сервисирања, већ и саобраћајне незгоде. Који су то најчешћи узрочници подрхтавања волана у вожњи?
Точкови и пнеуматици
Балансирање точкова и пнеуматика је од изузетне важности када је квалитет вожње у питању, а ипак, многи овај сегмент одржавања аутомобила изостављају. То је велика грешка, будући да се управо балансирањем изједначава заједничка тежина склопа точкова и пнеуматика и тиме омогућава њихово несметано окретање при већим брзинама. Уколико постоји дисбаланс, вибрације приликом окретања точкова су неизбежне, чиме се смањују и перформансе возила, али и удобност у вожњи.
Кочиони систем
Искривљене или оштећене плочице и дискови такође могу проузроковати подрхтавање у вожњи, а понајвише приликом смањења брзине и потпуног заустављања возила. Вибрације које настају услед неједнаке дебљине кочионог диска се приликом кочења преносе преко система за вешање и на остатак возила, а највише осећају на волану. Овај проблем је, срећом, врло лако решив - потребно је само заменити плочице и дискове, који су у сваком случају потрошни материјал, а након тога урадити и реглажу трапа уколико сервисер процени да је неопходна.
Трап
Трап односно систем вешања који није центриран такође може задавати муке возачу приликом управљања возилом, као и путницима који се у аутомобилу налазе. Игнорисање пулсација на волану четвороточкашу неће донети ништа добро - због лоше центрираног трапа пнеуматици се могу трошити већом брзином него обично, а могу "страдати" и други делови аутомобила: кугле, споне, опруге и амортизери. Реглажу, односно центрирање трапа препоручљиво је радити макар једном у 6 месеци, и то најбоље након сезонске смене пнеуматика.