Тресе вам се волан у вожњи? Ово могу бити разлози

Подрхтавање волана приликом вожње може бити проузроковано различитим разлозима. Кључ за дигагностиковање проблема лежи у правовременом откривању тренутка када се то дешава - да ли при малим брзинама, у моменту кочења, скретања или увек.

Пажња возача је током управљања аутомобилом не само на путу, већ и на малим сигналима које емитује аутомобил - некада су то звукови који се до тада нису чули, некада мириси који индикују да је дошло до неког квара, а некад то може бити и једва приметно подрхтавање волана.

Разлога за овакву појаву може бити неколико, а благовремено уочавање проблема вас може спасити не само енормних трошкова сервисирања, већ и саобраћајне незгоде. Који су то најчешћи узрочници подрхтавања волана у вожњи?

Точкови и пнеуматици

Балансирање точкова и пнеуматика је од изузетне важности када је квалитет вожње у питању, а ипак, многи овај сегмент одржавања аутомобила изостављају. То је велика грешка, будући да се управо балансирањем изједначава заједничка тежина склопа точкова и пнеуматика и тиме омогућава њихово несметано окретање при већим брзинама. Уколико постоји дисбаланс, вибрације приликом окретања точкова су неизбежне, чиме се смањују и перформансе возила, али и удобност у вожњи.

Кочиони систем

Искривљене или оштећене плочице и дискови такође могу проузроковати подрхтавање у вожњи, а понајвише приликом смањења брзине и потпуног заустављања возила. Вибрације које настају услед неједнаке дебљине кочионог диска се приликом кочења преносе преко система за вешање и на остатак возила, а највише осећају на волану. Овај проблем је, срећом, врло лако решив - потребно је само заменити плочице и дискове, који су у сваком случају потрошни материјал, а након тога урадити и реглажу трапа уколико сервисер процени да је неопходна.

Трап

Трап односно систем вешања који није центриран такође може задавати муке возачу приликом управљања возилом, као  и путницима који се у аутомобилу налазе. Игнорисање пулсација на волану четвороточкашу неће донети ништа добро - због лоше центрираног трапа пнеуматици се могу трошити већом брзином него обично, а могу "страдати" и други делови аутомобила: кугле, споне, опруге и амортизери. Реглажу, односно центрирање трапа препоручљиво је радити макар једном у 6 месеци, и то најбоље након сезонске смене пнеуматика.