Професионалне кухиње су интензивна окружења, у којима вредни кувари дају све од себе како би вам обезбедили квалитетну храну на време. Али колико год да су добри, ипак су то људи који, као и сви ми, повремено праве грешке. Слање хране назад ако сте незадовољни својим оброком, је сасвим у реду (и само по себи није непристојно), али је важно да имате добар став.
Као и код свих интеракција са другима, љубазност је кључна. Тако ћете умањити притисак особљу, па ћете имати и веће шансе да се ситуација реши на најбољи начин. Прво, неки од најчешћих примера када је у реду да враћате храну су:
Храна је хладна или кувана на погрешној температури
Један прихватљив сценарио је ако вам је храна очигледно хладна, а не би требало да буде, што вероватно значи да је тањир неко време стајао нетакнут. Конобар може да је врати у кухињу, да би је кувар правилно загрејао.
Други примери су везани за температуру током припреме: Можда вам је поврће још увек сирово или ваше месо није припремљено онако како сте тражили, можда су тестенина или пиринач прекувани... У овим случајевима је у реду да тражите да се ваш оброк поправи.
Дошло је до грешке у припреми
Слање хране назад је увек прихватљиво ако није испуњен специфичан захтев, посебно ако је у питању алергија на храну. Запамтите - посао кувара је да кува храну сваки пут на исти начин, тако да када је у ресторану велика гужва, може доћи до грешака и могу заборавити на потенцијалне измене.
Ако ваша храна није припремљена како сте рекли, или ако у вашем јелу постоји састојак који не би требало да буде ту, одмах обавестите свог конобара и подсетите га на захтев за припрему који сте првобитно изнели.
Сада када знате да су одређени случајеви сигурно прихватљиви, важно је да знате исправан начин да то урадите:
Регујте одмах
Обавезно одмах позовите свог конобара када приметите да нешто није у реду. Можете сачекати док самостално не дође до вашег стола, након ваших првих неколико залогаја, али немојте чекати да други за вашим столом скоро заврше свој оброк.
Будите љубазни
Најважнија ствар коју треба запамтити када враћате храну је да будете љубазни према конобару. Докле год сте своје примедбе изразили с поштовањем, захвалили се њиховој услузи и спремности кувара да исправи грешку, никоме неће сметати што шаљете храну назад у кухињу. На крају крајева, особље жели да будете задовољни.
Будите стрпљиви
Када сви за вашим столом већ увелико уживају у својој храни, а ви сте још увек гладни, јер вам оброк није онакав какав сте хтели, можете лако да постанете фрустрирани.
Ипак, препоручљиво је да будете стрпљиви док вам кухиња припрема нови оброк. Особље одмах почиње са овим задатком, али често раде на неколико других јела у исто време. Иако се предност даје храни која се преправља, али за квалитетно кување је потребно време.
Када слање хране назад није у реду?
Ако размишљате да вратите храну, урадите то након једног или два залогаја, а не када сте завршили пола тањира. Није у реду да поједете већину свог оброка, а затим одлучите да га пошаљете назад.
Исто тако, ако је све са храном сасвим у реду, припремљена је како треба и састојци су исправни, али се вама једноставно не свиђа, онда би требало да поразмислите о враћању.
Иако свако има право на свој укус, не би требало да тражите потпуно ново јело само зато што вам одређена храна није довољно укусна. Можете да "стиснете зубе" и завршите оброк или да поручите још једну ствар са менија (за коју сте сигурни да волите).