ТикТок је у последњих неколико година постао средство масовног информисања, а многи млади људи се, у потрази за саветима, обраћају управо овој мрежи. Они којима су број прегледа, популарност и новац генерисан виралношћу садржаја на првом месту су ово искористили и започели међусобно такмичење у категорији "ко ће дати гори савет у вези исхране и тиме заварати што већи број људи".
ТикТок - мрежа на којој се масовно деле лоши савети
О томе колико се нетачних информација на ТикТоку шири показало је и недавно истраживање које је организовао портал MyFitnessPal у сарадњи са Даблинским Градским Универзитетом. Њихова анализа, коју је објавио магазин Њујорк Пост, показала је да је тек 2,1 процената информација заправо истиниито и усаглашено са подацима о јавном здрављу.
Ово и не би било толико драматично да такви снимци дођу до малог броја људи. Међутим, у стварности садржај неретко постаје виралан, а информације се попут куге прошире на велики број корисника. Још једно забрињавајуће откриће научника јесте да чак 57 процената корисника платформе "слепо" верује саветима који се на њој деле.
Што је необичнији савет, то се он више шири
Како су истакли истраживачи, већина креатора садржаја уопште ни не размишља о последицама које њихови лоши савети могу имати по здравље корисника, те да је њихов фокус једино на томе да видео буде у сензационалистичком духу, а савет - што чуднији и по могућности до сада невиђен.
"Што је на снимку необичнији савет, то ће се он више проширити", навела је Кејти Кејл, директор за маркетинг портала MyFitnessPal.
Преостаје питање - на који начин се одупрети оваквим снимцима и заштитити лошег утицаја неквалификованих саветника за исхрану и фитнес. По речима научника, кључ лежи у дигиталној писмености и прихватању чињенице да се на друштвеним мрежама деле непроверене информације.
"Уколико се ослањате на платформе овог типа, постарајте се да пратите експерте са кредибилитетом и обавезно проверите све што чујете", посаветовала је Кејл.